-

Code d’Azur over ‘Creativity in a tech-fueled world’

Nik Nieuwenhuijs van Code d’Azur vertelde op ‘DDW goes digital’ over nieuwe technologische ontwikkelingen en de rol van design. “Design is de toekomst”, stelt Nieuwenhuijs. “Minstens de helft van de technologische producten wordt gebruikt voor hun uitstraling en het gevoel dat ze geven.”

“Het vangen van aandacht wordt ieder jaar lastiger”, schetst Nieuwenhuijs. “Onze aandachtsspanne is slechts acht seconden lang. En wordt elk jaar minder. Om aandacht te vangen heb je dus epische content nodig, die mensen niet willen blokkeren, skippen of muten. Maar juist willen delen.” Nieuwenhuis ziet een grote rol voor design: “Designdenken wordt productdenken. Dat betekent denken in de problemen van gebruikers, in customer journeys, in het oplossen van problemen en het bereiken van specifieke doelen.”

‘Dutch Design Week goes Digital’ vond plaats tijdens de Dutch Design Week in Eindhoven. Het event werd georganiseerd door Dutch Digital Agencies, in samenwerking met Dutch Digital Design, Adobe en Lifely.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond