-

‘De vertaalslag van YouTube naar lineaire tv werkt voor geen meter’

Met de oprichting van ​NewBe​ in 2011 wilde Jeroen Koopman de wereld van traditionele en online media met vernieuwende formats en producties met elkaar verbinden. Van de productie van tv-formats, tot het opzetten van een jongerenplatform en een bioscoopfilm. Dat leverde ook prijzen op. In 2017 was NewBe de snelst groeiende productiecompany in Nederland in de Gazellen 2017 van Het Financieele Dagblad.

‘In de basis is YouTube – in tegenstelling tot tv, Netflix of Amazon Prime Video – een sociaal platform. In de kern volg je eerder een persoon dan een serie of film. Doordat hij of zij video’s maakt die je leuk vindt, word je een nog grotere fan van hem of haar. Bij alle andere kanalen kijk je naar de film of de serie en niet naar de maker van de serie. Hierin onderscheidt YouTube zich. Ik geloof dat YouTube alleen maar groter wordt. Iedereen realiseert zich steeds meer dat er op YouTube niet slechts één modus is om meer uit zijn of haar bedrijf of persoonlijkheid te halen. Bij NewBe zien we YouTube als een marketinginstrument, maar voor andere bedrijven kan het een businessmodel of zoekmachine zijn.’

Foto NewBe

Om video's van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Over de auteur: Ronnie Overgoor is oprichter van 7Ditches.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond