-

De digitale plannen van RTL Nieuws

De afgelopen twee jaar timmert RTL Nieuws hard aan de weg om ook digitaal haar bereik te vergroten. Joris van Lierop, uitgever bij RTL Nieuws, doet uit de doeken hoe RTL Nieuws zich de komende periode digitaal verder ontplooit.

“We zijn al 25 jaar een leidend nieuwsmerk, maar vooral op TV. We versterken ons nu online digitaal. We weten een prachtig bereik te genereren met eigen unieke content”, schetst van Lierop. RTL Nieuws werkt aan merkverbreding: “We organiseren events, zoals Bright Day, samen met Bright, waarbij we het technieuws op een andere manier onder de aandacht brengen. We kijken naar inhoudelijke domeinen die voor ons interessant zijn, zoals tech. RTL Nieuws willen we uit het mediapark halen en op een andere manier laten zien. Dat kan zijn op een zaterdag in de Westergasfabriek of ook op een smartphone app.”

Niet alleen online

Gevraagd naar hun online verdienmodel geeft van Lierop aan dat ze het niet zoeken in ‘online only’: “Je moet kijken naar welke middelenmix je adverteerders kan aanbieden. Dus niet alleen banners inzetten, maar ook het ontwikkelen van een evenement, een TV verslag of een digital magazine. Er zijn zoveel meer manieren om je verhaal te vertellen.” RTL Nieuws speelt ook in op lokale markten door gebruik te maken van Buienradar (sinds 2011 onderdeel van RTL Nieuws – red.) en er wordt nu gewerkt aan een soortgelijke propositie voor verkeersnieuws.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond