-

Emily Jacometti (Flavour): ‘We gaan met gamification voor maatschappelijke impact’

Tien jaar lang werkte Flavour met succes in opdracht van commerciële klanten. In 2017 werd de strategie van het bedrijf dat inzet voor gedragsverandering radicaal omgegooid.

‘We vonden dat onze impact te beperkt was. De opdrachten voor klanten waren gaaf, maar vervolgens gooi je het als het ware over de schutting en ga je weer met een totaal ander onderwerp aan de slag. Dat is beperkt en ik vind het ook qua technologie niet duurzaam. Zodoende hebben we onze strategie omgegooid. Nu maken we iets en zorgen zelf dat dat breder toegankelijk wordt’, aldus CEO en medeoprichter Emily Jacometti bij Top Names.

Het gevolg van de ommezwaai is dat Flavour op zoek moest naar een nieuw businessmodel. Dat krijgt langzaam vorm. Een eerste project, een spel voor kinderen van 10 tot 12 jaar waarmee ze inzicht kunnen verwerven in de gevaren van de digitale wereld, werd mogelijk gemaakt door een bijdrage van het SIDN fonds.

“We hebben een kleine pilot gemaakt en die gevalideerd. Het SIDN fonds heeft ons in 2018 geholpen met een ontwikkelbudget, waardoor we het konden uitbouwen en nog beter konden valideren.  Ondertussen hebben we gezocht naar een mogelijk businessmodel, want we willen niet dat de gebruikers ervoor moeten betalen. Nu zijn we geland bij een model waarbij partners maatschappelijke verantwoording nemen en zeggen ik wil wel investeren in het weerbaarder maken van de doelgroep. We kijken nu naar hoe we dat verder kunnen ontwikkelen in een soort platform met elke keer nieuwe afleveringen.”

Om video's van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

2 Reacties

peter

“We vonden dat onze impact te beperkt was”

Dus nu gaan wij ons richten op het brainwashen van kinderen in games zodat ze later doen, kopen en denken wat wij willen….

En dan die psycho blik in die still van YouTube.

Wat een figuur; in en in slecht, doortrapt en super uitgekookt. Walchelijk dit soort marketeers, eigenlijk zou dit ook strafbaar moeten zijn; het beinvloeden van minderjarigen dmv onschuldige games.

Jeroen

Oef, lijkt alsof Peter een beetje last had van zijn hormonen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond