-

Freshheads: ‘Demo or Die’

Wout Withagen van Freshheads helpt grote bedrijven met innoveren: “Bij innovatie zijn grote bedrijven gewoon te groot. Je moet je kunnen aanpassen om te kunnen innoveren.” Withagen maakt de vergelijking met boten: “Je moet een speedboot zijn, geen tanker.”

Withagen stelt dat startup thinking een belangrijk onderdeel is van een toekomstbestendige organisatie: “Een startup heeft een flexibel business model dat in korte tijd compleet kan veranderen. Daarvoor is er focus nodig om toegevoegde waarde te blijven leveren. Negen van de tien startups falen. Waarom? Volgens onderzoek van Marketwatch dit jaar is de nummer één reden dat niemand echt geïnteresseerd was in hun idee. Er was geen marktvraag.”

Freshheads werkt daarom op de principes uit het boek The Lean Startup van Eric Ries: “Falen is gewoon een optie. En je hebt toewijding nodig, net als continue validatie van je idee. Met kleine stapjes test je je idee en doe je een iteratie om je toegevoegde waarde te verbeteren. Kortom: demo or die.”

‘Dutch Design Week goes Digital’ vond plaats tijdens de Dutch Design Week in Eindhoven. Het event werd georganiseerd door Dutch Digital Agencies, in samenwerking met Dutch Digital Design, Adobe en Lifely.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond