-

Hi Hi Guide: helft van onze boekingen moet uit China komen

Hi Hi Guide is Emerce Travel Start-up 2018. Het platform dat reizigers in contact brengt met lokale gidsen had volgens de jury de meest veelbelovende pitch. Wel gaven ze als advies mee om eerst het product op een select aantal bestemmingen uit te bouwen en daarna het netwerk uit te breiden.

Hubert Nijmeijer is oprichter van Hi Hi Guide. Hij omschrijft de start-up als volgt: “Een Hi Hi Guide is een soort vriend of vriendin die je aan de hand meeneemt in zijn of haar wereld. We zijn nu actief in zesenzestig steden in tweeënveertig landen en we hebben meer dan tweeduizend gidsen.”

Vooralsnog wordt de start-up gefinancierd uit eigen middelen. Desondanks vindt er toch internationale groei plaats. Hoe doet Hi Hi Guide dat? “Blijkbaar vinden mensen ons leuk. Op Instagram hebben we op dit moment 14.000 volgers. Het groeit organisch, onze klanten snappen het idee, ze vertellen het aan anderen. Gidsen boeken andere gidsen als ze zelf op reis gaan. Het is hartstikke mooi om te zien dat de word-of-mouth goed werkt. Verder werken we ook veel met influencers die wij op pad sturen met een gids. En we adverteren op Instagram omdat onze doelgroep bestaat uit millennials. Voor ons is dat effectiever dan Google Adwords.”

De populairste bestemmingen zijn Lissabon en Parijs. “De mensen die dat boeken komen voornamelijk uit landen uit de buurt zoals Spanje en Duitsland, maar we hebben ook veel boekingen uit Amerika en Hongkong. De eerste Chinese klanten beginnen ook binnen te komen. Dat is hartstikke mooi want de helft van onze omzet moet in de toekomst komen uit China.”

De titel Emerce Travel Start-up 2018 is binnen, hoe nu verder? “Belangrijk voor de nabije toekomst is focus. We richten ons op Lissabon en Parijs. Daar bedoel ik mee dat we zorgen dat de gidsen daar boekingen krijgen. Ze moeten het leuk vinden om Hi Hi Guide te zijn en vaak naar de website gaan om klanten te accepteren en daar ook geld mee verdienen. Anderzijds hebben we natuurlijk boekers nodig. We zijn op dit moment bezig met het targeten van voornamelijk Europese markten.”

Dit bericht is 15 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond