-

Hoe Accenture de digitale agenda zet

Net overgestapt van Saatchi & Saatchi London naar Accenture Digital, werkt Marc Huijbregts aan de strategie van grote bedrijven zoals Philips, KPN en KLM. “Iedereen praat over de AirBnB’s en Uber’s van deze wereld, maar wanneer een bedrijf als Philips met Google Glass grote projecten wereldwijd gaat uitvoeren, dan krijgt iedereen daar elke dag mee te maken.”

Ondanks hun relatieve onbekendheid doet Accenture veel projecten, vertelt Huijbregts: “We hebben veel gedaan voor Transavia, de nieuwe site van KLM gebouwd en we doen wereldwijd een digitaal programma voor Philips. We werken met 200 mensen in Nederland en rollen steeds meer projecten uit.”

Internet is core business
Huijbregts ziet dat internet de afgelopen anderhalf jaar in de top drie prioriteit staat van de directie: “Zes jaar geleden werd er gezegd: internet is heel belangrijk. Maar wat je zag is dat het toch aan de zijlijn van de organisatie is beland, in het domein van IT of marketing. Bij heel veel bedrijven is internet core business geworden. Eigenlijk hebben ze maar één KPI: hoe kom ik van vijf procent naar 30 à 40 procent van mijn business online de komende jaren?”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond