Hoe het online platform van Eva Jinek groeit: “Zijn waar het publiek is”
Behalve talkshow-presentatrice is Eva Jinek een online persoonlijkheid met vele duizenden online volgers. Ali Haselhoef, conceptontwikkelaar bij KRO-NCRV vertelt hoe het platform rond haar zo gegroeid is.
Twee jaar geleden was Eva Jinek nauwelijks online aanwezig. “Terwijl ze bekend was. Daar wilden we iets mee”, vertelt Haselhoef tijdens Emerce Engage. “We wilden meer mensen bereiken.”
In eerste instantie is een website gebouwd met een chatbot, maar Facebook bleek veel beter aan te slaan. Haselhoef: “Het was wel de eerste journalistieke chatbot, maar het contact bleek niet zo interactief als bijvoorbeeld Facebook. We onderzoeken nu hoe met AI verder kunnen bouwen met de chatbot.”Omdat Eva echt een nieuwsjunk is, plaatst de redactie iedere dag drie artikelen die Eva cureert, op gebied van vrouwen-empowerment en Amerika.
Is de missie succesvol? “Eva had zesduizend volgers op Facebook, dat zijn er nu 140.000. Daarbij kijken we ook naar conversie naar de site en engagement, dat groeit ook hard.De nieuwe doelstellingen: “We willen zijn waar het publiek is. Het aantal Insta-volgers is gegroeid naar 160.000. Facebook veranderde haar algoritmes, en dat kostte ons ook publiek. We willen daarom kijken of we publiek direct aan ons kunnen binden, zonder tussenkomst van een sociaal medium. Misschien zijn Progressive Web Apps wel de toekomst. We willen meer communityvorming, en meer inzetten op audio. Daarmee gaan we experimenteren.”
De presentatie en het interview over het platform vind je hier
Gerelateerde opleiding
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
3 Reacties
Leendert Spijkers
Kan het dagelijkse irritante inkijkje bij Jinek ophouden. Ze gaat steeds voorover zitten zodat de camera bij haar kan binnenkomen.
Alart
@leendert, waar heb je het over kerel?
Aparte reactie van je na het lezen van dit artikel.
Ik vind Jinek lekker direct en op de man af, heerlijk hoe
ze mensen kan doorzagen door het stellen van de juiste vragen. Leuk dat ze naast tv meer met online gaat doen.
Esther van Westen
Jinek een online merk? Ik wist van niks.
Met ‘duizenden’ volgers is elke huisdier hier in de straat een online merk.
Oftewel, Ali Haselhoef praat totale onzin en krijgt daar nog voor betaald ook.