Hoe Hotelspecials.nl de Cross-Border E-Commerce Award 2015 won
CEO van Hotelspecials.nl Dennis van Allemeersch doet uit de doeken hoe zijn bedrijf de Cross-Border E-Commerce Award 2015 won voor de marktintrede in Duitsland. “Om drie redenen: de manier waarop we de launch hebben aangepakt, hoe we onszelf intern organiseren en het financieringsmodel dat we hanteren voor een internationale uitrol.”
“We begonnen de pre-launch met content marketing, om al posities in Google op te bouwen en zo een head start te bouwen. De launch was strak gedirigeerd waarbij we snel itereerden: we benoemden snel onze learnings en paste daarop onze marketingstrategie aan”, vertelt Van Allemeersch.
Wat leerden jullie in de eerste week? “We waren er vanuit gegaan dat we dezelfde marketingstrategie konden hanteren als in Nederland, terwijl de echte marketingmix in Duitsland toch anders is. Duitsers maken bijvoorbeeld massaal gebruik van portals, waar vakantiedeals worden aangeboden, en die relatie moesten we echt ontdekken. Daarnaast werkt paid search ook anders qua aanpak in Duitsland.”
Gerelateerde opleiding
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Rudy van Herwaarden
Leuk je weer succesvol in actie te zien ! Dennis , Gefeliciteerd ! Groet , Rudy