-

Hoe retailer ASDA blijft groeien door omnichannel

Een jaar geleden veranderde Engelse retailer ASDA haar strategie: van supermarkt naar omnichannel retailer. “In de Walmart groep waar we onder vallen, zorgen we voor 90 procent van alle groei”, vertelt Chris Conway, senior eCommerce director bij ASDA.

“We doen nu 1.1 miljard pond aan omzet. We hebben 20 procent marktaandeel in de online boodschappen markt, op nummer één staat vooralsnog Tesco, met 48 procent. Ze zijn vroeg begonnen en hebben al veel capaciteit opgebouwd”, legt Conway uit.

Hoe heeft ASDA zo snel kunnen groeien? “Voorheen was e-commerce vooral een zorg van e-commerce mensen,  nu is dat een zorg van iedere medewerker. De filiaalmanagers zijn voor ons heel belangrijk. De click & collect omzet tellen we bij hun omzet op. Deze compensatie is een groot onderdeel van ons succes”, zegt Conway. “We hebben de meeste pickup points, 180 in het Verenigd Koninkrijk. We zien een hogere koopfrequentie, een hogere klanttevredenheid en het zorgt voor nieuwe online klanten. Het is echt gemak.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond