Philippe Vorst (New York Pizza): ‘Ik ga niet politiek correct zitten doen’
De elfde uitzending van de podcast over bijzondere merken, marketing en reputatie van Emerce, IVRM Reputatie en brancheorganisatie IPAN staat live! In deze aflevering reageert Philippe Vorst, oprichter en CEO van New York Pizza op de volgende stelling:
“MVO is leuk, maar een lekkere pizza is veel belangrijker.”
Philippe studeerde af in 1993 en opende kort daarna de eerste vestiging van zijn New York Pizza in de Spuistraat in Amsterdam. Inmiddels zijn ze doorgedrongen tot de top 20 in Horeca Nederland met ruim 200 vestigingen en verkoopt hij meer dan tien miljoen pizza’s per jaar.
Vorst is het van harte eens met de stelling, al kan New York Pizza zich met recht een MVO noemen met een uitstekende reputatie.
De folder schafte hij dit jaar af en dat budget ging naar online. Dat zou je ook nog met een mooi ‘slap lulverhaal’ MVO kunnen noemen (zijn woorden) maar het gaat daarin gewoon om effectiviteit. New York Pizza gelooft in het stapelen van boodschappen, hoe meer budget hoe meer effect.
Een prettig gesprek met een rasondernemer over:
- innovatie;
- het gebrek aan snelheid in de softwarebranche, New York Pizza heeft inmiddels een eigen software tak om de seamless gebruikerservaring te waarborgen;
- bloemkolen, lekkere dozen en #metoo;
- de wat kuisere en storm in glazen water zoekende generatie Z;
- de nieuwe regelgeving ‘onder de zestien jaar geen bezorger’;
- de positionering op prijs en actie;
- on en offline marketing budgetten;
- en natuurlijk: het unieke product.
Beluister hier de podcast:
Over de auteur: Stef Heutink werkt als creative director bij IVRM Reputatie.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Richard van W.
Zo enorm waar wat hij zegt over die Generatie Z….zulke ongelovelijke kleinzerige politiek correcte jankerds.