-

Lara Ankersmit, NOS: ‘NOS Stories groeit uit tot nieuwskanaal voor jongeren’

Dat jongeren nauwelijks televisie kijken, ontgaat de NOS uiteraard ook niet. NOS Lab, de innovatietak van de publieke omroep, antwoordt met NOS Stories. Lara Ankersmit vertelt erover op SXSW.

In de media en journalistiek draait het nu met name om memberships en de kwaliteit van de content, constateert het event in Austin. Grote uitgeverijen en mediapartijen zijn nog steeds op zoek naar nieuwe verdienmodellen. De betaalmuur was tot nu toe voor de need to know-partijen, maar traditionele partijen proberen dat meer en meer uit, constateert Ankersmit. “Wat je nu gratis geeft, moet je niet opeens achter een betaalmuur plaatsen, daar is men het hier wel over eens. Je zult dus op zoek moeten naar toegevoegde waarde.”

NOS Lab heeft de afgelopen tijd verder gekeken in de wereld van voice en in de kanalen van jonge doelgroepen zoals insta, snapchat en youtube. Daaruit is NOS Stories geboren, en dat lijkt een succes te worden. Ankersmit: “Het is echt bedoeld voor groepen die niet meer televisie kijken, maar andere kanalen gebruiken. Er is op het platform veel interactie met de doelgroep. Bottomline blijft nieuws brengen, dat doet de NOS nu eenmaal, maar dan via social kanalen.”

Accepteer analytische cookies en tracking cookies om deze video te bekijken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond