-

Layover with a Local door Achtung!

Chris Menzöfi van Achtung! toont de ontwikkeling van de KLM app Layover with a Local: “Een tussenlanding op Schiphol is oersaai. KLM wilde dit probleem voor zijn klanten oplossen. Met een app brengen we reizigers en lokale mensen met elkaar in contact: turn your transfer into a trip.”

“Het rekruteren van locals was een grote uitdaging. Daarvoor richtten we ons in Amsterdam op KLM-personeel, Expats en taalstudenten. Onze campagne leverde 4000 aanmeldingen op”, schetst Menzöfi. “De social match making werkt niet zoals Tinder, want het gaat om leuk contact leggen en interessante plekken bezoeken. De matchmaking is op basis van taal, beschikbaarheid en interesses.”

Stressvrije beleving

“Het belangrijkste punt van de app was om een stressvrije beleving te creëren. Je wil niet je vlucht missen en je weet niet hoe lang alles duurt. Daarvoor brachten we alle belangrijke momenten in kaart om hiermee een persoonlijke planning te kunnen maken. Je krijgt als reiziger de juiste informatie wanneer je het nodig hebt in de juiste context”, legt Menzöfi uit.

Campus Party Europa brengt geeks, studenten en ondernemers samen op een vijfdaagse creatief festival met presentaties, hackathons, demo’s, workshops en een drone wedstrijd. Onder de vlag van Dutch Digital Agencies en Dutch Digital Design gaven zeven Nederlandse bureaus een presentatie over design, innovatie en technologie.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond