LOEY Awards: Om te winnen hoef je geen CEO te zijn
De online ondernemers die ieder jaar bij de LOEY Awards geëerd worden, vertegenwoordigen een steeds hoger bedrag aan online omzet. Adriaan Mol, de winnaar van dit jaar, runt zelf een betaalbedrijf, Mollie. Voorzitter van de Stichting LOEY Hubert Deitmers memoreert nog maar eens dat groot ondernemen wel degelijk kan vanuit een klein land. Zowel Mollie als de winnaar van de Talent Award, Paul Eggink van Temper, heeft een enorme groei doorgemaakt.
Emerce sprak de twee winnaars en de initiatiefnemers van de LOEY Awards Hubert Deitmers en Heleen Dura-Van Oord na de uitreiking. De prijs is jaren geleden in het leven geroepen om te laten zien dat er in Nederland wel degelijk goede en grote online bedrijven gebouwd worden, benadrukken de twee. “Het wordt steeds moeilijker om te kiezen”, zegt Dura-Van Oord. “De vijver met talent wordt ieder jaar weer groter. En het leuke is, dit jaar hebben we voor het eerst een winnaar die níet de CEO is van het bedrijf.”
Want waarom zou je wel CEO moeten zijn, riposteert winnaar Mol. “Ik wil liever freewheelen in het bedrijf, en echt met het product bezig zijn.” Mol begon als scholier, vanaf zijn slaapkamer met het programmeren van sites en producten. Hij merkte dat die vanuit de hele wereld gedownload werden. “Dat is fijn, om wat centjes te verdienen zodat ik misschien een nieuwe fiets kon kopen”, vertelt hij over die tijd. Maar die school, die is nooit afgemaakt…
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond