-

Luchtverkeersleiding van het internet

Rotterdamse nuchterheid kenmerkt Intermax Group, het cloudbedrijf uit de Maasstad dat inmiddels 25 jaar bestaat. Oprichter Ludo Baauw hanteert een helder motto: systemen moeten mensen ondersteunen, niet andersom. “Focus is alles: wij doen veel voor weinig klanten.”

In de kwarteeuw dt Intermax nu actief is, heeft het bedrijf meerdere metamorfosen doorgemaakt. Ooit begonnen als hostingbureau, maar al gauw uitgegroeid tot een breed cloud- bedrijf. Daarna volgde specialisatie in ondersteuning van kritische infrastructuren, voor onder meer overheden, verzekeraars, multinationals en ziekenhuizen. “We noemen onszelf weleens gekscherend de luchtverkeersleiding van het internet”, zegt CEO en oprichter Ludo Baauw, met onvervalste Rotterdamse tongval. Het hoofdkantoor zetelt natuurlijk in de havenstad, maar omwille van een landelijke dekking zijn er ook vestigingen in Zwolle, Utrecht, Bodegraven en Den Haag. “Overal met dezelfde Rotterdamse mentaliteit van ‘geen woorden maar daden.” Alles kan kapot, maar het gaat erom dat je het snel repareert.”

KRITISCHE DATA

Binnen de gerichte focus op het beheren van cloudinfrastructuren en securitydiensten is Intermax Group de afgelopen jaren versterkt met specialistische dochterbedrijven: naast Intermax Cloudsourcing zijn dat Bizway, Guardian360, Guida, NFIR en Gridly. “De individuele ondernemingen werken samen bij grote, complexe projecten voor klanten in vitale sectoren die hun kritische data altijd beschikbaar en veilig willen houden”, vertelt Baauw. “Zeker als IT-bedrijf moet je wendbaar zijn, want het enige constante in ons vak is verandering. Daarom starten we soms een extra ‘speedboot’ met specialisten. Zeven specialisten zijn wendbaarder dan één groot concern.”

Hoewel het allemaal draait om complexe technologie, mikt Intermax nadrukkelijk op de menselijke maat. “Het gaat altijd om mensen, dus gaan we ook altijd fysiek naar de klant toe. Wij doen veel voor weinig klanten. Dat is anders dan andere serviceproviders, die door- gaans weinig doen voor heel veel klanten. Wij kiezen liever door de lange termijn, zijn soms gewoon ‘uitverkocht’ omdat anders de service- graad omlaaggaat.”

OLIEMANNETJE

Die zelfopgelegde kwaliteitseis gaat zo ver, dat Intermax de producten van leveranciers dermate goed test, dat er bugs aan het licht komen die de fabrikant zelf had gemist. “Wij eisen absolute topkwaliteit en partners waa deren onze feedback. Als wij melden dat iets stuk is, weet je zeker dat er iets aan de hand is.”

Hoe ziet Baauw de digitale toekomst? “Alles wordt ‘As a Service’ en cloudbased. Je kunt IT per kleinste eenheid kopen, maar dat is niet eenvoudig. Wie bel je dan als er iets fout gaat? Het draait steeds meer om betrouwbaarheid en beschikbaarheid, dus moet je wendbaar blijven. Wij zijn graag het digitale oliemannetje.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond