Marcia Moestoredjo (Valent Marketing): ‘Marketing automation is juist nu essentieel voor je business’
Marcia Moestoredjo (Valent Marketing) spreekt in dit vraaggesprek met Hans Voorn over haar ervaring met marketing automation. Al speelt techniek hier natuurlijk een belangrijke rol in belicht ze vooral de factoren daar omheen.
Aan de orde komen: rol van content, vereiste vaardigheden van marketeers maar ook hoe de fase van een bedrijf de inzet van marketing automation bepaalt.
Customer journey
Marcia vindt: Je hebt echt techsavy marketeers nodig om marketing automation te kunnen doen. Maar je hebt ook mensen nodig die heel goed kunnen schrijven. Kijk goed naar de customer journey. De content die je hebt moet je opknippen in kleine minilesjes die je aan de doelgroep geeft om ze aan je te binden. Maar het begint met een strategie. Als je marketing strategie niet op orde is moet je niet aan marketing automation beginnen, maar eerst dat op orde brengen.
Marcia heeft ervaring met Act On en met Hubspot. Bij bedrijven als Motion 10, iWriter en Portiva. Ze vindt het beide goede pakketten maar noemt Hubspot iets makkelijker voor de minder techsavy marketeer.
Andere werknemers
Marketing automation wordt vaak gezien als een manier om fte te besparen, maar daar is Marcia het niet mee eens. Je hebt andere mensen nodig, marketeers die analytisch en techsavy zijn, maar niet minder fte.
Emerce heeft onlangs onderzoek gedaan naar marketing automation software, nu gratis te downloaden: ‘Investeringen in marketingtechnologie 2019/2020‘.
Bekijk hier het hele interview in onze gloednieuwe studio (23.08 minuten):
Over de auteur: Hans Voorn werkt als manager marketing, online en big data voor Dela.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond