-

Michiel van Riemsdijk (Adeptiv): ‘Dit zijn de trends in marketing automation’

Michiel van Riemsdijk is commercieel directeur van Adeptiv. Hij heeft twintig jaar ervaring in emailmarketing, marketing automation en datagedreven marketing. In een interview met Hans Voorn heeft hij het over de trends in datagedreven marketing.

Door corona zijn bij een flink aantal klanten de digitale commercie en digitale transformatie in een stroomversnelling gekomen. Michiel ziet daarin twee trends.

De rijkheid van data wordt steeds groter. Vroeger was er vooral transactie data van webshop en clickdata op producten. Nu wordt de data snel rijker met bijvoorbeeld NPS data of call center data. Daarmee worden voorspelmodellen veel beter en beter toepasbaar. Dat is vooral bruikbaar als je goede contactgegevens hebt, zoals bij je bestaande klanten, bij prospects, die je vaak via cookies wilt benaderen is dat soms nog een uitdaging.

Michiel ziet dat zijn klanten steeds vaker merk campagnes digitaal doen. Dat is dan een verschuiving vanuit traditionele media. Je kan online prima een verhaal vertellen, je hebt dan wel meer contactmomenten nodig maar er zijn ook meer mogelijkheden voor interactie met een app of een video.

Emerce heeft onlangs onderzoek gedaan naar marketing automation software, nu gratis te downloaden: ‘Investeringen in marketingtechnologie 2019/2020‘.

Bekijk hier het hele gesprek (23.04 minuten):

Om video's van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Over de auteur: Hans Voorn werkt als manager marketing, online en big data voor Dela.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond