-

Mirabeau: ‘Context is King’

“Goed design neemt context in overweging. En geweldig design past zich aan de context aan”, stelt interaction designer Nick van der Linde van Mirabeau. Hij presenteerde op ‘DDW goes Digital’ over het belang van context.

“Je kan geen enkel design doen zonder de context van het gebruik. Een voorbeeld in architectuur is Muziekgebouw aan ’t IJ waar je met lay-out en licht de atmosfeer kunt aanpassen aan het gebruik, zoals een popconcert of klassiek concert. Bij digital design kun je de handmatige kant daarvan automatiseren door gebruik te maken van data”, schetst Van der Linde.

“Google bouwt haar hele bedrijfsvoering rondom context om advertentieruimte te verkopen. Amazon gebruikt je vorige aankopen om nieuwe producten voor te stellen. Ook Facebook is gebouwd op context: ze gebruiken je likes, vrienden, locatie, alle information die ze over je hebben om je een hoog-contextuele ervaring te geven.” Als developer of designer heb je veel mogelijkheden: “Op de website Caniuse.com vindt je alle mogelijke API’s waar browsers gebruik van kunnen maken, zoals bijvoorbeeld de batterijstatus. Dit gebruiken we op de boekingsite van Transavia om de gebruikerservaring terug te schalen als de gebruiker weinig batterijenergie heeft.”

‘Dutch Design Week goes Digital’ vond plaats tijdens de Dutch Design Week in Eindhoven. Het event werd georganiseerd door Dutch Digital Agencies, in samenwerking met Dutch Digital Design, Adobe en Lifely.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond