-

Momkai en Bugaboo: ‘Move to stay ahead’

‘Vrijheid om te bewegen’ is het motto van Bugaboo, de Nederlandse kinderwagenfabrikant. Harald Dunnik van Momkai liet in zijn presentatie op ‘DDW goes Digital’ zien hoe ze dat doorwerkt in de digitale aanwezigheid van Bugaboo.

“Je weet vaak niet wat je precies in huis haalt wanneer je iets online koopt. Je kan niet echt een product aanraken of voelen. Daarom zochten we voor Bugaboo naar verschillende manieren om de kinderwagens van allerlei kanten te bekijken, zoals 3D-beweging, video en het laten zien van de afzonderlijke onderdelen. Zodat je zelf kan zien wat je precies krijgt”, vertelt Dunnik.

“Mensen zouden hun persoonlijke stijl niet hoeven opofferen omdat ze ouders zijn geworden”, verklaart Dunnik. “Op de site bieden we een immersive brand experience waar bezoekers zelf aan de knoppen zitten. Zoals bijvoorbeeld het kleurwiel, gebaseerd op het logo, waarmee je de kinderwagen in verschillende kleuren bekijkt.” Dunnik laat ook de eerste versie van Passport zien, de Bugaboo app, waarmee je meer uit je aankoop haalt: “Wanneer je net ouder bent geworden, let je niet altijd op. Hiermee heb je alle informatie over je specifieke kinderwagen bij de hand, met snelle toegang tot service.”

‘Dutch Design Week goes Digital’ vond plaats tijdens de Dutch Design Week in Eindhoven. Het event werd georganiseerd door Dutch Digital Agencies, in samenwerking met Dutch Digital Design, Adobe en Lifely.

Deel dit bericht

1 Reactie

Sjoerd

Cool om zo de brug proberen te slaan. Maar, iedere ouder wil weten hoe je de kinderwagen in elkaar moet klappen. Welke knoppen er allemaal zijn en hoe zij voelen. Gebruikerservaring blijft nog steeds essentieel, dat lukt je niet met video (wellicht met de Gear VR of Octulus 🙂 )

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond