-

Oscar Hundman, Bol.com: ‘We kunnen hier nog honderd jaar bestaan’

Van retailer naar marktplaats, dat is de shift die Bol.com doormaakt. Het bedrijf ziet zich inmiddels primair als retail-technologieplatform, niet meer als één van de vele retailers. Oscar Hundman, director Commercie bij Bol.com vertelt over de laatste plannen. “We hebben de strategie doorontwikkeld. We willen het steeds makkelijker maken voor partijen om producten via ons te verkopen.” 

De reden daarvoor is vrij pragmatisch, geeft Hundman toe. “We hebben de belofte aan de klant gedaan dat je bij ons alles kunt vinden. Dat kunnen we alleen maar mogelijk maken als we met zoveel mogelijk Belgische en Nederlandse retailers samenwerken.”

Op die markten ligt de focus nu, en het bedrijf ziet nog genoeg kansen in deze markten. Wat doet Bol.com met bedreigingen uit de VS en China? Tot nu toe bleven grote overnames uit, en eBay kreeg in Nederland alleen voet aan de grond door Marktplaats te kopen. Hundman is vol vertrouwen over de toekomst van het het bedrijf. “We geloven dat we hier nog honderd jaar kunnen bestaan.”

Wil je weten hoe Hundman verder opereert in de ‘winner takes all-markt’? In deze podcast gaat hij daar dieper op in.

 

 

Deel dit bericht

1 Reactie

Joop

Dit noem ik verkoop klaar maken voor Amazon. Wat een doorzichtige lachfilm is dit.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond