Parkos gaat voor werelddekking
De Groningse start-up Parkos is een marktplaats voor parkeren op luchthavens. Het doel: werelddekking. Met een team van 21 medewerkers (and counting) worden inmiddels acht landen bediend, vertelt medeoprichter Arne Bos.
Hoe zijn jullie op het idee van Parkos gekomen?
“We zijn ooit begonnen als reisblog waarop we duizenden bezienswaardigheden beschreven, waar aanbieders bij adverteerden. Later breidden we uit met het boeken van vliegtickets en hotels. De prijzen daarvan werden steeds lager, wat opvallend genoeg niet gold voor de tarieven voor parkeren op luchthavens. Rond Schiphol werden in die tijd steeds meer alternatieve aanbieders actief, particulieren met een terrein waar auto’s geparkeerd konden worden, waarna de reiziger met een busje naar de luchthaven werd gebracht. Daar zaten goed en slechte aanbieders tussen. Er kwamen verhalen naar buiten op tv over auto’s waar mee werd gereden of schade hadden. Wij zagen kansen op deze markt.”
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd