-

Podcast The Brief: Hans Voorn (DELA) over het vermarkten van de dood

The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Elke aflevering bespreken Matthijs Tielman (Head of Strategy) en Gerben van der Rijt (Creative Director) het laatste nieuws uit het vak of gaan in gesprek met een gast. Deze keer ontvingen ze Hans Voorn, marketingmanager bij DELA.

In de podcast gaat Hans Voorn dieper in op het bedrijven van marketingcommunicatie voor een uitvaartverzekeraar. DELA heeft hier een mooie aanpak voor. In plaats van het betreuren van de dood, vieren ze het leven. Het glas is dus niet halfleeg, maar halfvol. En de reclames van DELA staan erom bekend flink wat emoties los te maken. Maar hoe zorgen ze daarvoor?

Waarom wachten?

Het beste voorbeeld van deze reclames van DELA is de ‘Waarom wachten’-campagne. In deze campagne delen ‘echte’ mensen (dus geen acteurs) mooie dingen met geliefden. Dingen die meestal pas op een begrafenis worden verteld. Hans gaat dieper in op de achterliggende gedachte van deze campagne, en wat het enorme effect was voor de reputatie van DELA. DELA heeft een bijzondere draai kunnen maken van ‘de dood betreuren’ naar het ‘het leven vieren’.

Voorzichtige aanpak

Een voorzichtige aanpak in de communicatie is vereist voor DELA. Alleen zo kun je mensen door een moeilijke tijd heen helpen. En precies dat is wat het werk betekenisvol maakt, volgens Hans. Het is daarom belangrijk dat DELA meer focust op helpen, dan op marketing.

Benieuwd hoe deze begrippen met elkaar verbonden zijn? En wat het belangrijkste uitgangspunt is voor DELA bij de creatie van de mooiste verhalen? Je hoort het in aflevering 88 van The Brief.

Over de auteur: Gerben van der Rijt is Creative director bij Wayne Parker Kent.

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws binnen je vakgebied? Volg Emerce dan ook op social: LinkedIn, Twitter en Facebook.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond