Podcast The Brief: hoe flitsbezorger Gorillas de snelste Europese unicorn ooit werd
The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Elke aflevering bespreken Matthijs Tielman (Head of Strategy) en Gerben van der Rijt (Creative Director) het laatste nieuws uit het vak of gaan in gesprek met een gast. Deze keer ontvingen ze Luc van Emmerik, International Expansion Director bij Gorillas.
Van buurtapp tot flitsbezorgdienst
Iets meer dan een jaar geleden begon de 32-jarige Kağan Sümer een nieuwe service in zijn woonwijk in Berlijn. Voor een paar Euro extra deed hij de boodschappen voor zijn buren en bezorgde deze aan de deur. Het fenoneem waaide al snel over naar andere wijken in de buurt. En met succes. Zo ontstond Gorillas, de start-up die we nu kennen als een van de grootste snelle delivery services van ons continent. Onder leiding van Luc van Emmerik, groeide de start-up ook in Nederland uit tot een toonaangevende speler in het grootstedelijke straatbeeld.
Het tijdperk van start-ups
Gorillas is voor Luc niet zijn eerste ervaring bij een start-up. Eerder werkte hij al bij Felyx en Foodora. In The Brief legt hij uit waarom zoveel start-ups zo snel naar Nederland komen: een, op het eerste gezicht, relatief kleine markt. Ook vergelijkt hij de Nederlandse markt met die van Berlijn, waar hij ook een jaar heeft gewerkt.
De boodschappen van de toekomst
Nu werkt Luc dus bij flitsbezorger Gorillas. Een bedrijf dat pas een jaar bestaat, maar nu al de status van unicorn heeft bereikt. Een onwerkelijk verhaal. Luc deelt het geheim achter de formule van Gorillas. Hij vertelt waarom flitsbezorgers de eerste boodschappenleveranciers zijn die de consument écht centraal stellen. En welke rol daarbij is weggelegd voor markt- en klantdata. Ook deelt hij zijn visie op het boodschappen doen van de toekomst en neemt hij ons mee in de introductie, slechts een jaar geleden, van Gorillas op de Nederlandse markt.
Luister The Brief en ontdek hoe Gorillas erin voet aan de grond kreeg en welke markt als volgende aan de beurt is voor een revolutie.
Over de auteur: Gerben van der Rijt is Creative director bij Wayne Parker Kent.
Op de hoogte blijven van het laatste nieuws binnen je vakgebied? Volg Emerce dan ook op social: LinkedIn, Twitter en Facebook.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond