-

Podcast The Brief: Jerome Kuijken (De Speld) over satire als krachtige vorm van communicatie

The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Elke aflevering bespreken Matthijs Tielman (Head of Strategy) en Gerben van der Rijt (Creative Director) het laatste nieuws uit het vak of gaan in gesprek met een gast. Deze keer ontvingen ze Jerome Kuijken. Managing director van De Speld & Partners, onderdeel van De Speld, het grootste satirische platform van Nederland.

De Speld in de hooiberg

Na een jarenlange carrière in de reclame maakte Jerome de overstap naar satire. De krachtigste, maar ook lastigste vorm van marketingcommunicatie. Als managing director van De Speld & Partners zorgt hij voor de totstandkoming van alle brand partnerships die De Speld aangaat. In deze aflevering vertelt Jerome over hoe hij de overgang van reclame naar satire heeft beleefd en hoe hij zijn verschillende ervaringen combineert om succesvolle branded content te creëren.

Het ‘branded content’-platform van de toekomst

Satire en reclame lijkt een lastige combinatie. De Speld zoekt in haar redactionele artikelen altijd het randje op. Werkt dat ook bij branded content? Hoeveel merken durven dit aan? En gaat de Speld volgens Jerome soms te ver of is deze openheid juist de toekomst van reclame en media? In deze aflevering van The Brief deelt hij zijn visie en neemt hij ons mee in hoe de totstandkoming van branded content-campagnes bij De Speld. Ook vertelt hij welke campagnes het meest succesvol waren en wat we daarvan kunnen leren.

Beluister de hele podcast en ontdek hoe De Speld satire gebruikt om merken te helpen:

Over de auteur: Gerben van der Rijt is Creative director bij Wayne Parker Kent.

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws binnen je vakgebied? Volg Emerce dan ook op social: LinkedIn, Twitter en Facebook.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond