-

Podcast The Brief: Maurice Ajanaku over cultuur, merken bouwen en inspiratie 

The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Elke aflevering bespreken Charlotte van Dijk (Head of content) en Gerben van der Rijt (Creative director) het laatste nieuws uit het vak of gaan in gesprek met een gast. Deze keer ontvingen ze Maurice Ajanaku van citizenM. 

Vasthoudendheid in creativiteit

Ajanaku is opgegroeid Nigeria, waar je geacht wordt arts, advocaat of ingenieur te worden. Maar wat als je, net als hij, juist graag een creatief beroep wilt uitoefenen? Een studie Industrieel ontwerpen was voor hem de oplossing: het beste van twee werelden. In deze podcast vertelt hij uitgebreid hoe zijn achtergrond en opleiding hem hebben gevormd.

Zo sterk als de zwakste schakel

Ajanaku begon zijn carrière vervolgens als designer, maar ontwikkelde zich al snel als allround merkenbouwer. Na een aantal omzwervingen en mooie avonturen als hobby-ondernemer belandde hij bij citizenM, een merk dat wereldwijd bekend is. Maar vanuit welke visie is het merk ontstaan? Hoe wordt het merk bewaakt? En welke rol is daarbij weggelegd voor het personeel? Dit, heel veel champagne en nog meer tips voor liefhebbers van mooie merken, hoor je in aflevering 90 van The Brief.

Over de auteur: Gerben van der Rijt is Creative director bij Wayne Parker Kent.

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws binnen je vakgebied? Volg Emerce dan ook op social: LinkedIn, Twitter en Facebook.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond