-

Podcast The Brief: Ralph Rijks (Zalando) over positioneren en positieve impact realiseren

The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Elke aflevering bespreken Charlotte van Dijk (Head of content) en Gerben van der Rijt (Creative director) het laatste nieuws uit het vak of gaan in gesprek met een gast. Deze keer ontvingen ze Ralph Rijks van Zalando.

De wereld van dranken

De wereld van dranken beviel Ralph Rijks zo goed dat hij – na Douwe Egberts en Pepsi – maar liefst een decennium bij Heineken werkte. Hier gebruikte hij zijn marketingmagie om eerst het bruine flesje in Nederland en later de rode cijfers in de Verenigde Staten groen te toveren. Hoe hij dit deed vertelt hij uitgebreid in deze podcast. Ook deelt hij enkele mooie anekdotes van zijn jaren als marketing rockstar in Amerika. Spoiler: de meest bekende acteurs zijn niet altijd de beste.

Meer dan marketing

Inmiddels heeft Rijks zijn kunsten als marketinggrootmeester wel bewezen en is zijn pakket vol kennis en kunde bij Zalando aangekomen. Waar hij bij Heineken zorgde voor groene flesjes en groene cijfers, zorgt hij bij Zalando voor een groene wereld. Een positieve impact op mensen, klanten en planeet is zijn doel. Hij vertelt hoe dat er voor Zalando uitziet en welke stappen hij onderneemt om die positieve impact te realiseren. Een scherpe positionering en heldere communicatie helpen daarbij enorm. Rijks vertelt uitgebreid hoe Zalando zijn positionering de laatste jaren heeft aangepast en hoe campagnes gericht op het verkopen van kleding nog steeds passen binnen het overkoepelende merkverhaal. Kortom, doe je voordeel met zijn marketingkennis in aflevering 095 van The Brief.

Over de auteur: Gerben van der Rijt is Creative director bij Wayne Parker Kent.

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws binnen je vakgebied? Volg Emerce dan ook op social: LinkedIn, Twitter en Facebook.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond