-

Podcast The Brief: Swapfiets en de ambities voor een leefbaardere stad

The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Elke aflevering bespreken Matthijs Tielman (Head of Strategy) en Gerben van der Rijt (Creative Director) het laatste nieuws uit het vak of gaan in gesprek met een gast. Deze keer ontvingen ze Isabelle Pinckaers, marketingmanager bij Swapfiets.  

Oh, op dié fiets

Het ontstaansverhaal van Swapfiets kan Isabelle inmiddels dromen. Drie studenten uit Delft hadden het idee om fietsen volledig circulair te maken. Met hun eigen zakcenten kochten zij een paar fietsen op Marktplaats om te verhuren. Maar ja, dan is het wel handig als mensen die fietsen een beetje herkennen. Dat was het begin van de blauwe band die inmiddels niet meer is weg te denken uit het straatbeeld van de grote steden. Ondertussen kent de start-up ruim 260.000 gebruikers en is 7% van alle fietsen in Amsterdam een Swapfiets. En hoewel Nederland verreweg de grootste markt is, zijn ze hard bezig om andere plekken in Europa te veroveren.

Een circulaire fiets met een missie

Belangrijker dan de blauwe band is dat de Swapfiets zegt steden leefbaarder te willen maken. In deze aflevering van The Brief vertelt Pinckaers hoe Swapfiets dat voor elkaar wil krijgen en welke rol duurzaamheid speelt voor het merk. Ook gaat ze in op de sponsoring van de Jumbo-Visma-ploeg tijdens de Tour de France en geeft ze een kijkje achter de schermen van de eerste grote campagne van het merk.

Beluister de hele podcast hieronder en ontdek hoe dit ideetje van een paar studenten per ongeluk een internationaal fenomeen werd.

Over de auteur: Gerben van der Rijt is Creative director bij Wayne Parker Kent.

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws binnen je vakgebied? Volg Emerce dan ook op social: LinkedInTwitter en Facebook.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond