-

‘Promoted Pins deze zomer naar Nederland’

Deze zomer zal Pinterest de Promoted Pins in Nederland lanceren. Daarnaast introduceert het bedrijf een vorm van ‘video advertising’. Dat vertelt Maarten Bierman van The Pinfluencers op The Social Conference.

Lange tijd moesten Nederlandse bedrijven het nog zonder Pinterests advertentiemogelijkheden doen. De Promoted Pins duiken weliswaar sinds vorig jaar op in landen buiten de VS, de Engelstalige markten kregen daarin tot op heden voorrang. Wat Bierman betreft wordt Pinterest stap voor stap een aan Google gelijkwaardige zoekmachine. “Van de honderd miljard zoekopdrachten per maand worden er tweehonderd miljard bij Pinterest verricht. Pinterest is een visuele zoekmachine en bovenal een e-commerceplatform. Het heeft meer met e-commerce te maken dan met social media.”

Een bedrijf dat dit volgens hem al goed heeft begrepen is Albert Heijn. Allerhande-recepten worden als Rich Pinsde verrijkte Pins – geplaatst. “Je ziet in één oogopslag wat het recept is, wat de ingrediënten zijn wat de bereidingstijd is. Er ontbreekt eigenlijk nog maar één klik: een knop om alles direct in een digitaal winkelmandje te kunnen stoppen.” Bierman geeft aan samen met Pinterest te kijken naar een koppeling tussen de systemen. “Dat zou natuurlijk te gek zijn.”

De vraag is natuurlijk wat al dat pinnen nu precies oplevert. Kledingwinkel Nummer Zestien is vier jaar geleden gestart op het platform. Ook dit bedrijf gebruikt de verrijkte Pins. “Dat betekent dat iedere foto die wordt geplaatst voorzien is van een prijstag. Dat brengt enorme conversie met zich mee. Van het referral verkeer dat converteert is ongeveer dertig procent afkomstig van Pinterest. Ze hebben tijdig ingezien dat Pinterest een visuele zoekmachine is voor mensen met een concrete koopintentie.”

Dit interview is opgenomen tijdens The Social Conference 2017, het evenement over het toepassen van social in business. 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond