-

Ronald Klooster over zoekmachinemarketing voor Philips

Ronald van Klooster van Maxlead ontwikkelt slimme zoekmachinesystemen voor onder meer Philips en Symatic. Als een product bij Philips niet meer op voorraad is, verdwijnt deze van de website, evenals de de AdWords-advertentie voor het betreffende artikel. In een interview belicht hij ze twee klantcases.

Van Klooster: “We doen bijvoorbeeld alle search engine marketing voor Philips wereldwijd voor alle webshops die Philips maandelijks lanceert in elk land. Veel mensen weten nog niet dat Philips een online strategie heeft en dus ook webshops opent.”

Voor Philips werden de voorraden per land gekoppeld aan AdWords. Van Klooster: “Is een product op, dan verschijnt er geen advertentie over dat product. Dat bestond al, maar wij hebben het op maat gemaakt.”

Deel dit bericht

5 Reacties

hola

Tjonge jonge jonge. Bij Emerce is ook alles te koop! Zitten dit soort cases nu ook al in de sponsorpakketten? "Zo Ronald. Ga jij nu eens vertellen wat voor gaafs je allemaal kan…wat maakt MaxLead nou zo anders?" Goed dat Ronald zelf zo bescheiden blijft. Hij weet immers ook dat tools als Toading en Adcore de Philips case al jaren mogelijk maken. Daarnaast weet hij ook dat de Siematic case misschien vernieuwend was voor de klant en misschien ook voor MaxLead zelf, maar dat andere partijen dergelijke successen al maanden geleden hebben beschreven. De verliezers van dit soort artikelen zijn Emerce en zijn lezers. Emerce begint een steeds ranziger onserieuzer medium te worden omdat je als lezer keer op keer stuit op luie journalistiek of gekochte aandacht. Deze artikelen komen de duurzaamheid niet te goede omdat de lezers zo zullen wegblijven. Want alleen de losers onder de lezers zullen Emerce serieus blijven nemen.

Oki

Tja, het wordt wel gebracht als vernieuwend en uniek. Als je een beetje autoriteit bent als uitgever dan weet je dat dit niet nieuw is. Breng het dan als gewoon een interview met een partij in de markt…

Gijs Vroom - Emerce

@ Hola en Oki, Jullie hebben gelijk, dit is geen case maar een interview met een marktpartij. We hebben de kop gewijzigd.

Hans Voorn

@Hola en @Oki Flauw opmerkingen. Dit is gewoon een leuk verhaal volgens mij, verder niet nodig om te zeiken denk ik. Case of geen case, what's in a word. Het is een voorbeeld van iets dat Maxlead bij een klant doet waar ik nog niet van gehoord had (noem je dat niet een case?). Maar ik had het natuurlijk wel moeten weten 😉

peter

Ben het wel met hoki en poki eens. Het is niet vernieuwend dus gewoon een case van een klant van een search leverancier. Als er nu een thema achter zat om meerdere bedrijfcases te presenteren door meerdere toeleveranciers dan zou het minder naar advertorial rieken…maar we hebben bij dsb gezien dat de consumerenden 'de macht' hebben, dus hopelijk leert emerce?!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond