-

Seever: al je socialemediaprofielen in één overzicht

Seever – zeg; ‘siever’, van ‘see everything’ – koppelt socialemediaprofielen van de grootste platforms aan elkaar. “Wij verbinden ze in één app die meldingen pusht van jouw favoriete socialmedia-influencers, dj’s of idolen op Twitter, Facebook, Instagram en noem maar op. We koppelen de profielen in één overzicht aan elkaar.”

Seever is het gevolg van een studieproject van Jeroen van der Elst en Menno Stuyts, twee tweeëntwintigjarige studenten Business Innovation aan de Avans Hogeschool in Den Bosch. De investering in Seever is rond, momenteel wordt de app gemaakt en in oktober gelanceerd. Komend studiejaar gaan de oprichters stage lopen in hun eigen bedrijf.

Wat is Seever?
“De social media-app waar je in één overzicht de populairste kanalen van jouw ‘Greatest’ kunt bekijken. De ‘Greatest’ zijn jouw favoriete YouTubers, pagina’s of personen die gebruikmaken van verschillende socialemediaplatformen.”

Waarom zijn jullie ermee begonnen? En hoe is het ontstaan?
“Aan het einde van ons eerste studiejaar kregen we de kans een vernieuwend idee te bedenken, en ons tweede studiejaar te gebruiken om onderzoek te doen en er een concept van te maken. Wij wilden iets doen met onze ervaring dat social media steeds rommeliger en onpersoonlijker worden. Het is een grote brij – en we wilden iets nieuws ontwikkelen om daar overzicht in aan te brengen.”

Welk inzicht gaf jullie onderzoek?
“Dat mensen de informatie die social media bieden niet kwijt willen, maar wél van het feit dat alles door elkaar loopt. Ze willen overzicht. Daarom hebben wij gekozen voor verbinden in één app. Bovendien ben je hiermee de fluctuaties in populariteit van social media vóór. Facebook is nu groot, maar dat kan over vijf jaar zomaar Instagram of een ander platform zijn. Wij voegen het profiel van dit platform toe. Zo zitten gebruikers niet meer vast aan één platform om favorieten te volgen.”

Wat zijn je verwachtingen voordat Seever live gaat?
Seever is momenteel nog ‘coming soon’, we hopen uiteraard dat het heel groot wordt. En dat vloggers, idolen, dj’s en andere social media-iconen zichzelf toe gaan voegen aan Seever. Nu doen we dat nog handmatig. Wat veel vertrouwen geeft, is het enthousiasme van investeerders. Ze geloofden er direct in. Vooral dat ‘Volg ons op Seever’ een interessant alternatief is voor de hele reeks aan verwijzingen naar social media.”

Wat verwacht je van je deelname aan de AIA18? Waarom besloot je je in te schrijven?
“Accenture benaderde ons om mee te doen, en leergierig als we zijn besloten we mee te doen. Meedoen aan zo’n groots opgezet evenement is sowieso supertof. We verwachten dat het event AIA18 ons uitdaagt en dat we met andere start-ups in contact komen. Wie weet wat dat nog kan brengen voor Seever.”

Wat zijn nu uitdagingen, waar loop je tegenaan?
“In september gaan we ons derde studiejaar in, dan gaan we stage lopen in ons eigen bedrijf. We leren zo veel naast school. We lopen tegen zaken aan die we nog nooit eerder hebben gedaan, zoals een BV opzetten en met investeerders overleggen. Alles in het avontuur dat Seever heet, is een uitdaging. Tanden erin en doorknallen!”

Weten jullie al hoe je Seever in de markt gaat zetten?
“Over onze marketingcampagne hebben we veel ideeën. Die gaan we in de komende periode uitwerken en uitrollen. De lijn is dat de doelgroep jong is en dat enthousiaste gebruikers mond-tot-mondreclame maken.”

Wat voor trends zien jullie in de markt van Seever de komende jaren?
“De verschuiving van offline naar online. Oude media worden steeds vaker overgenomen. Social media, ongeacht het platform, blijven in de toekomst winnen aan populariteit.”

Wat zijn jullie gouden tips voor ondernemers?
“Begin in een vroeg stadium met prototypes te testen, wacht niet te lang. Met een kartonnen prototype kun je al testen en overtuigen. En: geef nooit op als het tegenzit.”

*) Seever neemt deel aan de Accenture Innovation Awards 2018 in het thema Living & Working.

Deel dit bericht

3 Reacties

Jan

Leuk en handig maar benieuwd naar de verschillen met Blinkfeed (https://www.htc.com/us/support/apps/blinkfeed/)

Seever

Hoi Jan,

Bedankt voor je reactie 🙂

De blinkfeed van HTC is iets waar we zeker naar gekeken hebben toen we onderzoek deden. Alleen is het precies wat wij wouden vermijden met Seever. Wij creëren een overzicht van alle content van één persoon/bedrijf.

We kwamen erachter dat mensen een normale tijdlijn van een social media platform al vaak heel druk vonden worden. Daarom hebben we de keuze gemaakt om geen grote feed te maken van alles bij elkaar maar het echt per persoon/bedrijf te bundelen. Ook houden wij het bij social media waarbij Blinkfeed vooral gericht is op nieuwskanalen. Natuurlijk is het via Seever ook mogelijk om het nieuws te volgen door met je account een media/nieuws bedrijf te volgen en daar alles te lezen.

En natuurlijk het feit dat Blinkfeed alleen verkrijgbaar is op een HTC telefoon en wij Seever aan iedereen willen aanbieden.

Mocht je nog meer vragen hebben dan kun je ons altijd een mailtje sturen op hello@seeverapp.com

Team Seever

Richard Otto - Tens Media

Doet me veel denken aan Vodafone 360. Dat werd toen geen succes, maar wellicht heeft Seever een andere aanpak..

Zie ook: https://www.marketingfacts.nl/berichten/20090929_vodafone_360_demonstratie_social_networks_gebundeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond