-

Silverpop: mobiele conversie verhogen via e-mail

Silverpop is een e-mailmarketing en marketing automation softwarebedrijf dat helpt de conversie van mobiele bezoekers te verhogen. “Het gaat om de context van een device. Je moet nadenken over je boodschap en de situatie van je publiek”, vertelt Loren McDonald van Silverpop, sinds mei vorig jaar onderdeel van IBM.

Silverpop deed recent een onderzoek naar het gebruikte platform bij online winkelen: “Wat we zagen is dat mobiel op veel plekken in de wereld echt in de lift zit. Gemiddeld omvat mobiel 50 procent van al het websiteverkeer  tijdens het kerstseizoen”, zegt McDonald. “De uitdaging is echter dat de meeste conversies en omzet afkomstig zijn van desktop. In veel landen omvat dit 70 tot 80 procent van alle omzet. Dit noem ik de ‘browse to buy gap’. De ervaring op een klein scherm is nog vrij matig. De meeste e-retailers hebben hun website nog niet geoptimaliseerd voor mobiel en er is geen simpele betaling mogelijk. Het is heel moeilijk om al je informatie in te geven wanneer je dingen wilt bekijken. “

Hoe gaat e-mail hierbij helpen? “Denk aan ´browse abandonment’ en ‘cart abandonment’. Wanneer je mobiele bezoeker je site heeft verlaten, kun je hem via marketing automation tools, via e-mail, een uur later of 24 uur later weer terug laten komen. En dan zit hij misschien wel achter zijn desktop, waar het makkelijker is om conversies te krijgen.”

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond