-

Start-up DesignBro koppelt marketeers en grafisch ontwerpers

Start-up DesignBro brengt middels een online platform vraag en aanbod voor grafisch ontwerp bij elkaar. Zes vragen aan Christiaan Huynen, mede-oprichter van DesignBro. 

1: Wat doet DesignBro precies?

“Bij DesignBro hebben we een platform dat het voor de marketeer gemakkelijk maakt om verbonden te zijn met hoogwaardige, geselecteerde, ontwerpers voor al hun grafische ontwerpbehoeften.” 

2: Waar zie je de belangrijkste toepassing?

“Momenteel zien we dat 60%+ van onze klanten in de VS gevestigd zijn. Dit varieert van start-up-oprichters tot grote bedrijven. Elke klant die zijn grafisch ontwerp gecentraliseerd wil sourcen (zoals branding, website of verpakkingsontwerpen) en ervoor wil zorgen dat meerdere pre-geselecteerde ontwerpers tegelijkertijd aan hun projecten werken, past uitstekend bij ons aanbod.”

3: Wat is de impact van DesignBro?

DesignBro-oprichters Pieter-Jan Hoogendijk (l) en Christiaan Huynen (r).

“Na een design bureau opgericht en gerund te hebben in Londen voor meer dan 10 jaar, kan ik oprecht zeggen dat wereldwijd het agency-model aan het veranderen is. Veel bureaus staan ​​onder druk van hun klanten om sneller en goedkoper te kunnen leveren. Door de verschillende interne processen en medewerkers die een bureau heeft, wordt dit voor velen van hen in de loop van de tijd onhoudbaar. Bij DesignBro geloven we in het bieden van een gebalanceerd alternatief waar er een eerlijke kans is voor de ontwerpers om de klussen te scoren die ze nodig hebben en betaald te krijgen, terwijl ze nog steeds heel goed luisteren naar wat de veeleisende markt van ze vraagt.

Tegelijkertijd zijn we van mening dat de grafische ontwerpindustrie zich schuldig maakt aan het gebruik van tonnen papier, dus we beloven één boom te planten voor elk gestart project, in de hoop een deel van de carbon footprint te verminderen die de industrie als geheel creëert.”

4: Waar staat DesignBro nu?

“We hebben momenteel meer dan 1000 betalende klanten bediend, waarvan er vele vervolgprojecten zijn begonnen sindsdien. We groeien met 40%+ per kwartaal en werken hard met onze sales-, marketing- en ontwikkelingsteams om door te gaan en voort te bouwen op deze groei. Onze eerste push was gericht op de Amerikaanse markt. We zijn nu bezig met gelokaliseerde versies van DesignBro, met Nederland als aankomende testmarkt hiervoor.”

5: Wie heeft er in DesignBro geïnvesteerd en wat voor nieuwe investeerders zoek je?

“We hebben op dit moment een mix van angel-investeerders, waaronder; succesvolle oprichters van andere bedrijven, sommige van onze klanten maar ook ex-google en ex-uber-managers en VC-managers (privé).”

6: Wat zou de ideale match voor investeerders zijn?

“We zijn op zoek naar een investeerder (of een klein aantal), die ons zal helpen in onze ambitie uit te groeien tot ’s werelds toonaangevende platform voor grafisch ontwerp van hoge kwaliteit. Met onze aanvankelijke groei hebben we bewezen dat we kunnen schalen. In een investeerder zoeken we een partner die kan ons helpen met onze venture-route-ambitie en ervoor zorgen dat we specifieke valkuilen vermijden. Dit kan een VC in een vroeg stadium zijn, maar het kan ook een angel zijn met ervaring op dit gebied, of een strategische investeerder met specifieke kennis, of toegang in ons vakgebied.” 

* In samenwerking met Fundsup belichten we iedere donderdag beurtelings veelbelovende start-ups en early-stage investeerders. Hier vind je meer informatie over DesignBro voor investeerders

Over de auteur: Arjen Strijker is Oprichter en Chief Operations Officer bij Fundsup.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond