-

Start-up ShoutOut.vip: persoonlijke boodschap van een BN’ er

Een persoonlijke boodschap van een BN’er: als felicitatie, als motivatie-speech, of om een event of festival te promoten. Er zit een markt in ShoutOuts, zeker als je zorgt voor de juiste automatisering.

Van zanger Frans Duijts (60 euro per video) tot eh.. Twerk Queen Joyce Join (25 euro): ShoutOut.vip. heeft inmiddels 250 BN’ers in het bestand en produceert daamee aan de lopende band persoonlijke boodschappen. Vijf vragen aan oprichter Richard Klomp.

Wat doet ShoutOut.vip precies? 

“Wij zijn een innovatieve media startup die gepersonaliseerde en authentieke fanervaringen creëert in Nederland, België en daarbuiten. Iedereen in de wereld heeft wel een idool van wie hij of zij graag een persoonlijke boodschap zou willen ontvangen. Met ShoutOut.vip is het mogelijk om een persoonlijke videoboodschap van beroemdheden te ontvangen voor je vriend, partner of collega. Daarnaast bieden wij promotionele ShoutOuts van onze VIP’s voor bedrijven, merken of evenementen.” 

Waar zie je de belangrijkste toepassing?

“We zien dat de meeste van onze bestellingen bestaan uit familieleden of vrienden van een bepaalde VIP-fan. Het doel van het boeken van een persoonlijke ShoutOut is om die vriend of collega te zijn met het meest geweldige cadeau op verjaardagen, diploma-uitreikingen of wat voor reden er ook is om te feliciteren. 

Wij hebben onze rol om de VIP’s te ontlasten zeer serieus genomen. Samen met onze 250 VIPs (en dat aantal groeit) hebben we de beste flow gecreëerd om de ShoutOuts gemakkelijk te beheren en vast te leggen. Met onze ShoutOut VIP App hebben de VIP-gebruikers alles wat ze nodig hebben (dashboard, verzoeken, autocue selfie modus, facturen, etc) op één plek.” 

Wat is de impact van je bedrijf?

“Van onze boekingen komt 70% voort uit plezier en geluk. Roasts, felicitaties, beste wensen – we zien ze allemaal én we hebben ze allemaal gezien! Onze algemene beoordeling door onze klanten is een solide 9,0. De laatste tijd zien we ook boekingen voor motiverende speeches om mensen aan te moedigen sterk te blijven door traumatische gebeurtenissen die in het verleden hebben plaatsgevonden.”  

Waar staan jullie op dit moment?

“We hebben net ons eenjarig bestaan gevierd. Sinds dag één groeien we snel, in omzet maar ook in het aantal en de diversiteit van VIPs waar we mee werken.” 

Wie heeft er in jullie geïnvesteerd en naar wat voor soort investeerders zijn jullie op zoek?

“Op dit moment zijn we op zoek naar 500k aan investeringen. 250k is al zeker gesteld door een Nederlandse business angel. Onze ideale match met investeerders zou een investering in natura zijn door een groot Europees mediabedrijf of een investeerder met een breed netwerk in de Europese mediawereld.” 

* In samenwerking met Fundsup belichten we iedere donderdag beurtelings veelbelovende start-ups en early-stage investeerders. Hier vind je meer informatie over ShoutOut.vip voor investeerders.

Over de auteur: Arjen Strijker is Oprichter en Chief Operations Officer bij Fundsup.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond