-

Start-up Uni-Life: nieuwe investeerders gevonden

Start-up Uni-Life biedt universiteiten en hogescholen een digitaal platform om de campus te verbinden met studenten. Recent rondde Uni-Life de tweede financieringsronde af. Vijf vragen aan  oprichter Joep Annega over zijn ervaringen en plannen.

Hoe gaat het met Uni-Life?

“In de wereld waar we in zitten, het hoger onderwijs, is veel vertrouwen nodig. Dat duurde even om op te bouwen, maar we zitten nu wel in een belangrijke fase. We hebben net een nieuwe investeringsronde afgerond en gaan de volgende stap zetten in onze groei.”  

Kun je iets meer vertellen over die twee financieringsrondes?

“Wij hebben nu twee rondes gedaan met Fundsup. Twee jaar geleden haalden we 175.000 euro op . Nu hebben we 275.000 euro opgehaald. Samen met onze verwachte omzet is dit genoeg om de komende 12-18 maanden echt te knallen. We waren één van de eerste startups op Fundsup. De eerste keer vonden we een investeerder echt vlak voordat we dachten dat we zouden moeten stoppen. Die heeft toen zelf vier andere investeerders aangehaakt. Nu hebben we  één investeerder gevonden die via zijn eigen netwerk drie anderen heeft aangehaakt. We krijgen goede energie van investeerders die helemaal happy zijn.” 

Wat gaan jullie doen met de nieuwe funding?

“Twee dingen. Ten eerste gaan we investeren in sales. We weten nu hoe het spelletje werkt en hebben een heel draaiboek ontwikkeld. We gaan mensen aannemen die andere talen spreken en weten hoe universiteiten werken om uit te breiden in het buitenland. En als tweede gaan we het product verder ontwikkelen. Universiteiten & hogescholen hebben hoge standaarden qua privacy en security. Om dat goed te doen heb je een groot team nodig. Op de korte termijn organiseren we dat extern, maar op de lange termijn willen we dat zelf doen.

COVID heeft ons ergens ook geholpen. Er is een sterkere digitale relatie tussen universiteiten en studenten. We hopen aan het eind van het jaar twee keer zo groot te zijn. We zijn nu fulltime met zijn achten. We hebben daarnaast ook nog brand ambassadors die helpen met promotie en content.”  

Hoe kwam je eigenlijk op het idee voor Uni-Life?

“Ik ben Nederlands, maar ik ben internationaal opgegroeid. Ik ben gewend me aan te passen en te settelen in een nieuwe omgeving. Tijdens mijn studie aan de Erasmus Universiteit merkte ik twee dingen. De universiteit vond het academisch deel heel belangrijk, maar had vaak minder oog voor het sociale deel. Voor het academische deel was alles geregeld: roosters, cijfers. Aan de sociale kant vonden ze het heel goed als je veel ging doen, maar moest je het grotendeels wel zelf uitzoeken. Vooral voor buitenlandse studenten kan dat echt een uitdaging zijn. De Erasmus Universiteit vond het een gaaf idee en wilde wilde wel investeren in de oplossing. En vanaf daar zijn we doorgegroeid.”  

Hoe ziet jullie groei er nu uit?

“We hebben nu helft van de Nederlandse universiteiten als partner. We verwachten er komend jaar nog meer verwelkomen. Soms gaan er maanden voorbij dat we geen nieuwe klanten krijgen en dan ineens heb je een week waarin je er vier krijgt. Het grote pluspunt is dat ze vaak al overtuigd zijn voordat we met ze de details in gaan. Universiteiten doel zelf veel onderzoek en snappen het al. Dat helpt.

We focussen ons nu op het eerste jaar van de studie en internationale studenten. Dat zijn we nu aan het uitbreiden. We zijn aan het onderzoeken of ons platform niet gebruikt kan worden om aan potentiële studenten te laten zien hoe aantrekkelijk een universiteit is. En of het gebruikt kan worden om alumni te blijven verbinden aan hun universiteit. Zoals ik zei, een mooie nieuwe fase voor Uni-Life.” 

* In samenwerking met Fundsup belichten we iedere donderdag beurtelings veelbelovende start-ups en early-stage investeerders. Hier vind je meer informatie over Uni-Life voor investeerders.

Over de auteur: Arjen Strijker is Oprichter en Chief Operations Officer bij Fundsup.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond