-

‘We stellen de klant centraal’

De merkbeleving van de eindklant is voor een groot deel afhankelijk van fulfilment. Dat weet lifestylemerk Zusss als geen ander. Daarom was het een grote stap om hun fulfilment uit te besteden aan DSV multi-channel fulfilment. De zussen leggen uit waarom ze zo tevreden zijn.

Ton Blom is directeur van DSV Multi-channel fulfillement, voorheen S&H Fulfilment: “Als logistiek dienstverlener neem je een bedrijfsproces over van de klant en ben je het gezicht van die klant”, legt hij uit. “Dat kun je alleen waarmaken als je gevoel en passie voor het product hebt, en dat is nog belang- rijker dan het leveren van handjes. Wij stellen de klant centraal en nemen op basis daarvan samen beslissingen.”

UITBESTEDEN

Zusss is zo’n klant. “Drie jaar geleden zijn we naar een groter pand verhuisd, maar groeiden ook daar snel uit ons jasje”, vertelt zus Femke van der Hoef. “De druk die dat zette op de logistiek leidde af van het ontwerp en de verkoop. Daarom hebben we besloten om de logistiek uit te besteden. Na onderzoek bleek dat DSV Multi-Channel Fulfilment het best aansloot bij onze behoeften. Belangrijk is dat ze voorzien in zowel B2C als B2B. Veel fulfilmentpartijen zijn niet happig op B2B, omdat het complexer is.”

“Doordat we zowel B2B als B2C kunnen leve- ren, zitten we in een niche”, beaamt Erik Bie- mans, Customer Relations & Contact Center manager bij DSV Multi-Channel Fulfilment. “Veel e-fulfilmentbedrijven richten zich op ‘pure players’. Met ‘DSV’ op de gevel zijn onze mogelijkheden bovendien enorm gegroeid. We bedienen klanten nu wereldwijd, zowel B2B als B2C.”

ONTZORGEN

“Daarnaast merkten we al snel dat DSV onze visie begrijpt, en ook onze manier van werken en met elkaar omgaan”, vertelt zus Sietske van Hartingsveldt. “Voor ons is het erg belangrijk dat elk pakje als een feestje bij de consument aankomt. Dat draagt bij aan de beleving van ons merk. Zij hebben dat geweldig opgepakt. Verder zagen we bij hen de gemoedelijke sfeer terug die ons ook kenmerkt. Ze hebben ons wat logistiek betreft echt ontzorgd. Nu staan ons merk en onze creativiteit weer voorop.”

Blom: “Wat het voor ons interessant maakt, is dat wij waarde toevoegen. Kijk, een mok van Zusss is tien centimeter, maar we werken ook voor een leverancier van windmolens en voor een leverancier van contactlenzen in alle sterkten en kleuren. De contrasten kunnen niet groter zijn, maar uiteindelijk maakt het ons niet uit hoe complex iets is: vanuit passie en realisme realiseren wij de doelstellingen van onze klanten.”

“Die diversiteit maakt ons werk erg leuk en interessant”, bevestigt Biemans. “Het maakt je wereld groter, en het is geweldig om deel uit te maken van successen als Zusss.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond