-

Steven van der Heijden, Corendon: “Ook CEO’s moeten zich in maatschappelijk debat mengen”

Het is vrij logisch dat CEO’s het standpunt van een onderneming innemen. Zijn zij het aan hun stand verplicht duidelijke standpunten te verkondigen? Dat vindt Steven van der Heijden, CEO van Corendon, wel. Maar: het stelt wel hoge eisen aan de integriteit van die CEO’s. En wat betekent dat voor de positie van Corendon? Of was het nou Cor & Don? 

Het volk kiest op basis van populisme. Wie het hardst schreeuwt, krijgt aandacht. Zo kan een politieke partij die nog geen bestaansrecht heeft getoond opeens de grootste worden. Van der Heijden: “De meest sappige meningen worden gevolgd. Als het kan gebeuren dat een politieke partij in één keer zo groot kan worden, en daarna misschien ook wel weer heel snel klein, dan moeten andere stemmen ook de maatschappelijke discussie beïnvloeden, zich laten horen. Alleen maar naar de politiek wijzen is niet de oplossing, ook andere autoriteiten kunnen zich in het debat mengen. Kijk maar naar het klimaatdebat.”

Wat betekenen deze opvattingen voor de marketingwereld? IPAN-voorzitter en host Stef Heutink onderzoekt dit samen met Van der Heijden. Nieuwsgierig naar het gesprek? Hieronder vind je de complete podcast.

IPAN-voorzitter en host Stef Heutink gaat voor de podcast in gesprek met CEO’s over vraagstukken die gaan over merken, marketing en reputatie. Deze drie thema’s waren het afgelopen decennium steeds vaker onderwerp van gesprek achter de gesloten deuren van de bestuurskamer. Heutink: ‘OnBrandScan maakt de luisteraar deelgenoot van de dilemma’s en standpunten van bestuurders op deze onderwerpen. Altijd in relatie tot de maatschappelijke context waarbinnen de organisatie opereert.’

Deel dit bericht

1 Reactie

Elle van der Laars

Wil graag met u in gesprek ivm annulering. Geen voucher maar mn geld terug aub.ben in februari al te bellen met Corendon ivm ziekte van mn man. Nu ivm Carona voucher ik heb mei en september geboekt ( wil ik ook annuleren ) wij kunnen niet meer op vakantie ivm longkanker en uizaaing in t hoofd. Dit jaar niet en volgend jaar ook niet. U doet zelf iets met Kinder Kanker. Helemaal goed hoor. Maar waarom moet ik vervelende medewerkers van u aanhoren. De 1 heeft geen zin in een gesprek gooit de hoorn erop. Ander zegt hoeft niet zo emotioneel te doen ( pardon). En iedere keer mn verhaal doen over de ziekte. Neem de tijd trek telefoontjes na. Ik heb datums en tijd en de namen. Dit is niet leuk meer. Als we boeken toch altijd bij Corendon. Op tv zeggen ze ook bij Max ziek recht op geld. Graag berichten terug. Vrg Elle van der Laars

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond