-

SXSW: Rotterdam stuurt start-ups om internationaal netwerk op te bouwen

Niet alleen startup-programma’s zijn goed in het lanceren van nieuwe ondernemingen, ook gemeentes en steden dragen bij aan de startup-cultuur. Rotterdam stuurde vier ondernemers naar het SXSW-festival, in de hoop dat ze daar het juiste netwerk tegen het lijf lopen.

Dave Geensen, projectmanager innovation & international business bij de gemeente Rotterdam, vertelt over de pitchwedstrijd in Rotterdam. 23 Rotterdamse startups deden mee, vier van hen doorliepen in Austin een heel programma.

“Hopelijk lopen ze hier het goede netwerk tegen het lijf, om te kunnen groeien. Het is ook een impuls voor de economie, qua werkgelegenheid en wellicht kunnen andere bedrijven in Rotterdam daarvan ook profiteren.”

Een dergelijk bezoek is voor de stad ook citymarketing. Hoe valt Rotterdam op? “We zijn van oudsher een arbeidersstad, met opgestroopte mouwen. Die mentaliteit hebben we nog steeds, maar we zijn wel bezig om een slimme havenstad te worden. We zijn ook sterk in food, cleantech en logistiek.”

“Rotterdam wil niet concurreren met Amsterdam en Eindhoven. De tech-taart is groot genoeg om van te eten, en ik denk dat het belangrijk is dat we daar samen in optrekken. De eerste samenwerking is er, van mij mag het nog meer. Zelfs met Amsterdam gaat het heel goed!”

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond