-

Valentijn Bras (Scoupy): ‘Een app is geen heilige graal’

Bedrijven die een app laten bouwen om een app te denken, zijn niet slim bezig. “Een app hebben is geen strategie”, zegt Valentijn Bras in dit video-interview.

Je zou zeggen dat Bras daarmee direct zijn eigen bedrijfsmodel ondergraaft, maar niets is minder waar. De directeur van de app die lokatiegebonden kortingen suggereert aan gebruikers biedt in zijn optiek iets onderscheidende: relevantie.

“We brengen een relevante boodschap op een relevant moment”. Als een app dat, bijvoorbeeld met een pushnotificatie kan doen, is een app vanuit bedrijfsstrategisch perspectief weer juist wel relevant. “In andere gevallen is het misschien handiger een mobiel geoptimaliseerde website te hebben.”

“Je moet je altijd afvragen wat je business model is en welke rol een app of mobiele site daarin vervult”, zegt hij in een interview met mij op Emerce Conversion van afgelopen maand.

Scoupy had toen net de 600.000ste geregistreerde gebruiker binnen, bedient vierduizend klanten en genereert twaalf miljoen pageviews per maand. Niets om verdrietig over te zijn.

Gisterenavond publiceerde Scoupy een update van zijn app. Daarin zit voor het eerst de mogelijkheid tot aankopen vanuit de app zelf verwerkt.

“Bestellen en vervolgens betalen via de mobiel is de volgende logische stap; iets wat de consument verwacht aan te treffen in een mobiel aankoopproces.” zegt Bras. “Toch bieden nog maar heel weinig (online) retailers een volledig mobiel geoptimaliseerde check-out flow aan. Wij zijn met ons platform de logische partij om hen daarin te helpen en te faciliteren in de vorm van een pijlsnelle en kant en klare oplossing”.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond