-

‘Webwinkel, reageer niet op de prijs van je concurrent’

Emotie is niet de beste drijfveer om de prijzen in je assortiment te bepalen. Het kan zelfs veel verlies opleveren. Het is slimmer om te optimaliseren voor de beste marges over het hele aanbod. Dat kan tegenwoordig automatisch.

ADPS is zo’n lokale dienstverlener die informatie van prijsvergelijkers betrekt en helpt uitrekenen, tot op productniveau, wat de beste prijsstelling is. Op basis van klantgedrag rekent het systeem namelijk de prijselasticiteit uit.

In eerste instantie gebeurde dat overwegend voor elektronica, maar steeds meer diverse producten omarmen standaarden waar prijsvergelijkers mee overweg kunnen. Sander Roose noemt bijvoorbeeld: schoenen, diervoeding en Doe Het Zelf-artikelen als opkomend.

“We gaan ook meer de link leggen met online marketing. Je begint met het goede assortiment en de juiste prijzen. Als je je marges kent, kun je al die kennis gebruiken om de online marketing slim in te zetten rondom je assortiment.”

 

Deel dit bericht

2 Reacties

Pricemotion

Interresante techniek, jammer dat deze technieken nog niet erg toegankelijk zijn voor de kleinere webwinkels.

e sigaret

De kleinere webwinkels moeten gewoon het gezonde verstand gebruiken. Sommige artikelen zullen wat duurder en andere goedkoper zijn dan de concurrent. vaak is het prijsverschil niet eens doorslaggevend.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond