Download

Download
0
746
Channel: Analytics

Actionable Intelligence: het maken van de juiste analyses

De invloed van Big Data, Internet of Things (IoT) en Artificial Intelligence (AI) op Business intelligence (BI) afdelingen wordt steeds groter. Het gaat inmiddels verder dan het maken van analyses alleen. Deze whitepaper gaat in op hoe je buiten de standaard kaders van BI kijkt en hoe je klantdata actiegericht in kunt zetten.

Actionable Intelligence: het maken van de juiste analyses

Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips voor actiegericht gebruik van klantdata door BI-professionals. De whitepaper gaat in op:

  • Waarom traditionele analyses op basis van historische data niet meer voldoen.
  • Hoe je het maximale potentieel van BI kunt benutten. Van het verzamelen van data tot en met de toegevoegde waarde voor je organisatie.
  • De voordelen van het actiegericht gebruiken van klantdata.
Traditionele analysemethoden

Op basis van traditionele analyse met historische data kunnen BI afdelingen trends identificeren en hypotheses formuleren en analyseren hoe deze trends zijn ontstaan en gaan ontwikkelen. Historische data is een cruciale informatiebron voor het maken van traditionele analyses. Toch heeft deze analysemethode een aantal tekortkomingen, lees in de whitepaper welke dit zijn.

Predictive en prescriptive analyses

Voor het maken van goede beslissingen is een data driven aanpak een belangrijke vereiste. Om dit te kunnen doen heb je predictive en prescriptive analyses nodig zodat je met een hoge nauwkeurigheid kunt voorspellen welke gevolgen een beslissing heeft of wat de impact van een trend is op je organisatie.

Steeds meer bedrijven kiezen voor ervaringsgerichte marketing en vergelijkbare strategieën. Het belang van een goede en klantgerichte marketingstrategie is groter dan ooit. En om dat te doen moet je geavanceerde analyses maken om beter inzicht te krijgen in de klantreis en klantbehoeften. Dit vraagt om een andere mindset bij BI afdelingen en ook de juiste tooling voor het maken van deze predictive en prescriptive analyses.

Data driven technologie

Klantgerichte organisatie zijn in staat om te anticiperen op de toekomstige consumentenbehoeften op basis van gedragspatronen, marktontwikkelingen, trends en gebruikersgedrag. Op basis van de verzamelde data zijn deze bedrijven in staat om een unieke en gepersonaliseerde customer experience te bieden. Dit vraagt om verder te kijken dan BI alleen en vraagt om data driven technologie.

Luc Burgelman