Download

Download
0
1.9k
Channel: B2B online

Advanced TV: Wat is het? En wat zijn de voordelen? 

Uit het onderzoek ‘State of Advanced TV Buying (2019)’ blijkt dat dertien procent van de besluitvormers bij merken en bureaus zeggen te beschikken over basiskennis van Advanced TV. Toch geeft meer dan de helft aan dat hun kennis als gemiddeld, beperkt of zeer beperkt is. Het doel van dit eBook is om je kennis te laten maken met ‘advanced TV’. Daarnaast krijg je een beeld van de (nieuwe) markt en krijg je handvatten om deze technologie in te zetten.

Het creëren van een “Halo effect”

We leven in een wereld waarin iedereen continu switcht tussen hun mobiele apparaten, desktops en televisie. Advanced TV biedt marketeers de mogelijkheid het gebruikersgedrag te monitoren. Daarnaast kunnen potentiële klanten en de mensen die de besluitvorming van die potentiële klanten beïnvloeden, betrokken worden met video die op alle schermen wordt afgeleverd. Advanced TV combineert de onmiskenbare vertelkracht van video met de geavanceerde targeting- en meetmogelijkheden van digitaal. Voor marketeers is de kans enorm. Lees in het eBook hoe je een “Halo effect” kunt creëren.

De belangrijkste verschillen tussen over the top (OTT), connected TV, adresseerbare TV en data driven lineaire TV

Advanced TV is een verzamelnaam voor alle televisie content die verder gaat dan lineaire televisie (geplande programma’s die gewoonlijk via de ether of via satelliet of kabel worden uitgezonden). Het omvat verschillende typen: over the top (OTT), connected TV, adresseerbare TV en data driven lineaire TV. Kijkers kunnen geavanceerde tv kijken op verschillende apparaten: TV, desktop of mobiel. Lees in het eBook wat de belangrijkste verschillen zijn tussen deze typen van geavanceerde TV.

Waarom je advanced TV moet integeren in je online advertising strategie

Volgens voorspellingen van eMarketer gaat het aantal abonnementen voor OTT-video in de komende drie jaar explosief stijgen van 1,37 miljard naar 1,81 miljard in 2023. In Nederland zal naar verwachting tegen 2022 45,3 procent van de bevolking OTT-abonnementsvideo bekijken. Frankrijk en Duitsland volgen op kleine afstand, met naar verwachting meer dan een derde van de bevolking van elk land gebruik te maken van OTT-abonnementsdiensten. Het eBook beschrijft de belangrijkste acht redenen om geavanceerde TV als merk te omarmen.

Redactie