Antwoorden en tips om je digitale transformatie te versnellen

Er is geen branche die niet op de een of andere manier geraakt wordt door digitalisering. Digitale transformatie is essentieel voor het relevant blijven en voortbestaan van je bedrijf. Als je denkt dat digitale transformatie voor jouw bedrijf nog geen haast heeft, zie je misschien dingen over het hoofd.

Mogelijke indicatoren dat je bedrijf toe is aan digitale transformatie:

  • Leads drogen op, klanten lopen weg.
  • Proposities en promoties hebben steeds minder impact.
  • Silo’s in de organisatie verhinderen klantgericht samenwerken.
  • Technical debt vertraagt integratie en implementatie.
  • Klant- en gebruikerservaring lopen steeds verder achter bij de markt.

Wat is digitale transformatie?
Iedereen heeft het over digitale transformatie, maar het lijkt soms of iedereen daar ook net iets anders mee bedoelt. Daarom beginnen we met onze definitie van digitale transformatie.

Digitale transformatie is het veranderingsproces waarbij we digitale middelen gebruiken om onze bedrijfsprocessen, diensten en klantervaring te verbeteren en om nieuwe businessmodellen te testen en te implementeren. Daarbij houden we ons niet vast aan bestaande organisatiestructuren of methoden, maar richten we onze organisatie juist in voor een optimale klantervaring.

Digitale transformatie is dus veel meer dan digitalisering. Het is een diepe ingreep in hoe we werken en hoe we met technologie omgaan. En het is vooral een kans om ons bij alles wat doen af te vragen: welke waarde levert dit voor onze klant?

Omdat zo veel bedrijven te maken hebben met digitale transformatie, beantwoordt dit whitepaper de 6 meest gestelde vragen over digitale transformatie. In het laatste hoofdstuk duiken we in vier concrete adviezen over hoe je nu snel stappen kunt maken met de transformatie van jouw bedrijf.

Je bent klaar om deze whitepaper te downloaden
Download whitepaper

Redactie