Download

Download
0
4.8k
Channel: Cross Border

Hoe houd je cross border e-commerce beheersbaar? Met een PIM-systeem en TMS

Technologie en innovatie blijven de winkelervaringen veranderen, zowel in de winkel als online, waardoor zowel consumenten als bedrijven ertoe worden aangezet meer zaken te doen, weg van fysieke winkels. De verkoop van e-commerce overtrof de 2,8 biljoen dollar vanaf 2018 – goed voor ongeveer twaalf procent van alle detailhandelsverkopen – en zal naar verwachting in 2021 boven de 4,8 biljoen dollar uitkomen, ofwel 17,5 procent van alle omzet in e-commerce wereldwijd.

De samenstelling van markten wordt steeds diverser. Veel toonaangevende fabrikanten en retailers zoeken naar nieuwe mogelijkheden voor internationale expansie als een bron van omzetgroei en een manier om hun concurrenten te differentiëren en te verslaan. Hoe houd je internationale expansie beheersbaar? Met een PIM-systeem en Translation Management System (TMS).

De belangrijkste onderdelen van een cross border e-commercestrategie

Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips voor het beheersbaar maken van internationale expansie met een PIM- en Translation Management System (TMS). De whitepaper gaat in op:

  • De belangrijkste uitdagingen van cross border e-commerce.
  • Het lokaliseren van je e-commercestrategie: hoe houd je het beheersbaar?
  • Succesvolle internationale expansie met een PIM- en TMS-systeem.
De belangrijkste uitdagingen van cross border e-commerce

Slechts 25,2 procent van de wereldbevolking die internet gebruikt, komt uit Engelstalige regio’s van de wereld. Om vijftig procent van de online populatie ter wereld te bereiken, is vertaling in het Engels, Spaans en Chinees minimaal vereist.

De internetpenetratie is in Engelssprekende gebieden (Noord-Amerika en Europa) boven de 85 procent. Aangezien deze percentages stagneren, blijft de internetpenetratie in niet-Engelssprekende regio’s snel groeien. Dit betekent dat naarmate de totale wereldwijde online populatie groeit, het percentage Engelssprekende mensen in de nabije toekomst zal blijven dalen.

Nu een meer diverse groep consumenten en zakelijke kopers toetreedt tot de online economie, is het van groot belang dat je digitale content en productinformatie beschikbaar is in lokale talen. Degenen die ervoor kiezen niet te investeren in deze cross border adoptie, zullen hun mogelijkheden om hun bedrijf uit te breiden beperken. Lees in de whitepaper wat het belang van lokalisatie is.

De rol van een Product Information Management (PIM) systeem

Klanten moeten het gevoel hebben dat ze een organisatie en haar producten kunnen vertrouwen om een aankoop te doen, en dit vertrouwen kan niet worden opgebouwd als ze moeite hebben om productbeschrijvingen te lezen of zelfs te vinden, productgegevens te begrijpen of assets te bekijken. Een PIM-oplossing kan je helpen bij het eenvoudig en efficient lokaliseren van je productinformatie voor internationale markten. Een PIM kan je helpen bij:

  • verhogen van de efficiëntie van lokalisatie tussen gedistribueerde teams;
  • borgen van kwaliteit, wettelijke naleving en risicobeheer;
  • verbeteren van conversie- en retourpercentages;
  • versnellen van de time-to-market.
Cross border e-commerce vraagt om een Translation Management System (TMS)

Een belangrijk onderdeel van een internationale e-commercestrategie is een PIM die lokalisatie ondersteunt. Daarnaast kiezen organisatie wereldwijd voor om separate vertaaloplossingen aan te schaffen. Dergelijke systemen beschikken over het algemeen over workflow-mogelijkheden om het lokalisatie-proces in goede banen te leiden. Lees daarnaast in de whitepaper wat de voordelen van een Translation Management System (TMS) zijn.

Waarom cross border e-commerce verder gaat dan het vertalen van productinformatie

Het is van cruciaal belang om de taal van je klanten te spreken. Hierbij is het lokaliseren van productinformatie misschien wel de belangrijkste succesfactor voor internationaal succes. Dit betekent onder andere het gebruik van lokale spelling en woordenschat en het verstrekken van productgegevens in lokale meeteenheden. Lees in de whitepaper hoe je deze processen efficiënter kunt inrichten met een PIM-systeem en TMS.

Tony Majidi