Download

Download
0
1.2k
Channel: B2B online

Best practices voor personalisatie met Magento Commerce

Personalisatie. Wellicht één van de meest beschreven onderwerpen in de afgelopen tijd. Het lijkt voor veel organisaties een doel op zich. Toch is personalisatie geen doel. Het is een middel je conversie te verhogen en het aantal verlaten winkelwagentjes te verlagen. Is je webshop gebouwd op Magento Commerce? Dan kun je direct beginnen met het inzetten van personalisatie en het creëren van een gepersonaliseerde webshopbeleving.

In vier stappen een gepersonaliseerde webshopbeleving met Magento Commerce

Deze whitepaper beantwoord de belangrijkste vragen over personalisatie met het Magento Commerce platform. Welke mogelijkheden biedt Magento Commerce zodat je zelf direct aan de slag kan met personalisatie? Hoe gebruik je klantsegmenten en hoe koppel je hier gepersonaliseerde acties aan? Je leest er alles over in deze whitepaper. Daarnaast bevat de whitepaper zes praktijkvoorbeelden van personalisatie met Magento Commerce. De whitepaper op hoofdlijnen:

  • Personalisatiemogelijkheden van Magento Commerce.
  • Gepersonaliseerde acties in Magento in vier stappen.
  • Dynamische content zonder doelgroepsegmenten.
  • Monitor de performance van je platform.
Personalisatie van Magento Commerce

Het Magento Commerce platform biedt vele mogelijkheden om je webshop te personaliseren. Denk bijvoorbeeld aan het tonen van gepersonaliseerde content aan bepaalde groepen bezoekers. Maak bijvoorbeeld segmenten op basis van klant- en orderdata, zoals locatie, aankoopgeschiedenis. Denk ook aan segmenten op basis van de bekeken producten of een product in de winkelwagen en andere relevante informatie. Deze segmenten kun je gebruiken voor het personaliseren van banners, het tonen van gepersonaliseerde cross-selling, korting geven aan terugkerende kopers of het genereren van nieuwsbriefinschrijvingen.

Lees in de whitepaper hoe je in vier stappen gepersonaliseerde acties kunt ontwikkelen in Magento Commerce. Daarnaast bevat de whitepaper nog een bonustip voor het inzetten van dynamische content zonder doelgroepsegmenten.

Redactie