0
4.5k
Channel: Financials

Billability kan de gezondheid van je agency schaden

Billability of ‘factureerbaarheid’, volgens de definitie ‘het percentage gefactureerde uren versus de totale gewerkte uren’, is niet de Heilige Graal om het rendement van je agency te meten. De redenen? Billability vertelt niets over marges en opbrengsten en wordt ronduit onfair wanneer je de prestaties van je mensen ermee gaat beoordelen.

In dit e-book introduceren we 2 KPI’s die je wel inzicht geven in de efficiëntie van je agency: ‘gemiddelde opbrengst per uur’ en ‘performance’. Ze scheppen een completer beeld van hoe je processen stroomlijnt, medewerkers optimaal inzet, de perfecte klanten zoekt en zo je organisatie laat groeien. We verdiepen ons in de berekeningen, daarna zoomen we weer uit.

In dit e-book leer je:

  • 3 redenen waarom focussen op billability schadelijk is
  • de KPI’s die efficiëntie wél goed weergeven
  • welke inzichten je uit die KPI’s haalt
  • hoe je makkelijk KPI’s opvolgt

Wil jij van vage omzet naar duidelijke opbrengst, en naar een betere formule om de winstgevendheid van je digitale agency of marketingbureau te meten? Dan is dit e-book voor jou.

Je bent klaar om deze whitepaper te downloaden
Download whitepaper

Redactie