Download

Download
0
1.9k

Bouw een Digital Experience Platform (DXP) met deze tips van Theresa Regli

Duizenden software-vendoren en platformen claimen de sleutel te zijn tot toekomstig marketingsucces. Waar het voorheen draaide om massacommunicatie met one-size-fits-all marketinguitingen, is dit tegenwoordig hyper gepersonaliseerd. Moderne marketing en het marketingtechnologie-landschap zijn een complexe puzzel geworden. Hoe zorg je voor synergie in je martech stack? Door je eigen Digital Experience Platform (DXP) te ontwikkelen. Industry expert Theresa Regli deelt haar visie hierop in deze whitepaper.

Bouw een DXP met deze tips van Theresa Regli

Deze whitepaper gaat in op de huidige verschuiving van de martech-industrie massacommunicatie naar het nieuwe één-op-één paradigma. Het bouwen van een Digital Experience Platform (DXP) staat hierbij centraal. De whitepaper gaat in op:

  • De kansen die het nieuwe één-op-één paradigma marketeers biedt.
  • Hoe je een Digital Experience Platform (DXP) ontwikkelt en uit welke technologieën deze martech stack bestaat.
  • Hoe een DXP je helpt bij het optimaliseren van je één-op-één marketingstrategie.
De voordelen van het één-op-één paradigma voor moderne marketeers

Tegenwoordig draait marketing om het verzamelen van ongekende hoeveelheden data. Elk bedrijf heeft de mogelijkheid om zowel actief als passief gegevens over zijn klanten te verzamelen. Marketing draait vandaag de dag om het opbouwen van een lange termijn klantrelatie. Dit gaat verder dan het maken van e-mails, je moet je klant tijdens de gehele customer journey blijven boeien, vasthouden en loyaliteit opbouwen.

Technologie kan je helpen bij het grotendeels automatiseren van het end-to-end managen van de customer journey. Ook moet je bij het ontwikkelen van je marketingcampagne rekening houden met moderne manieren van communiceren, bijvoorbeeld via een chatbot.

Zo ontwikkel je een modern Digital Experience Platform (DXP)

De term “Digital Experience Platform” klinkt als een totaaloplossing voor het bieden van een omnichannel en succesvolle klantervaring, helaas is dit niet het geval. Een DXP is een combinatie van zorgvuldig geselecteerde backend contentsoftware, met zorg ontworpen datasets gekoppeld aan slimme besluitvormingslagen aan de voorkant. De whitepaper beschrijft de tien belangrijkste elementen van een modern DXP:

  1. Een opgeschoonde database.
  2. Een CRM-systeem.
  3. Multi Channel Campaign Management (MCCM) software.
  4. Een Digital Asset Management (DAM) systeem.
  5. Een Product Information Management (PIM) platform.
  6. Software voor het ontwikkelen van mobiele apps.
  7. Een Marketing Resource Management (MRM) software.
  8. Een Web Content Management Systeem (WCMS).
  9. Verschillende API’s om de connectiviteit te verbeteren.
  10. Data governance.
Een DXP in praktijk | De Endress + Hauser case

Een Customer Data Platform (CDP) wordt gezien als een uitvloeisel van een Digital Experience Platform (DXP). Het ene kan nauwelijks bestaan zonder het andere. Je kunt geen één-op-één klantervaring bieden zonder klantgegevens (CDP), en klantgegevens zijn slechts nutteloze gegevens zonder een ervaringsplatform (DXP) om de juiste boodschap op het juiste moment aan de juiste klant te bezorgen.

De whitepaper bevat een casestudy van Endress + Hauser. Lees in deze casestudy hoe Endress + Hauser samen met CenShare hun marketing en communicatie strategie hebben geoptimaliseerd, met als resultaat een consistent klantervaring in meer dan 22 talen.

Pieter Stroop