Download

Download
0
3.8k

Zo maak je de businesscase voor AR, de IKEA case

“Augmented reality (AR) zal op dezelfde manier als internet een totale game changer voor de retailbranche zijn. Alleen deze keer zal het veel sneller zijn en toegankelijk voor miljarden klanten die smartphones en tablets gebruiken” aldus Michael Valdsgaard, Leader Digital Transformation bij Inter IKEA Systems. Merken zonder klantgerichte AR-oplossingen worden net zo zeldzaam als bedrijven zonder een omnichannel online marketingstrategie. Maar hoe benut je het potentieel van AR-technologie? En hoe integreer je dit in je marketing- en salesstrategie? Lees het antwoord in deze whitepaper.

Zo maak je de businesscase voor AR

Deze whitepaper biedt praktische tips en handvatten voor het maken van de businesscase voor AR. Gebruik hierbij de praktijkvoorbeelden van IKEA en Otolift trapliften als inspiratie. De whitepaper gaat onder andere in op:

  • Acht praktische manieren hoe AR écht iets kan toevoegen aan je marketingcampagnes en salesproces.
  • Hoe je jouw managementboard overtuigt van de toegevoegde waarde van AR en welke impact dit heeft op jouw marketing- en salesorganisatie.
  • Vijf simpele stappen die uitleggen hoe de onderliggende technologie achter AR “Computer Vision” werkt.

Hoe wordt je de volgende IKEA? De whitepaper omschrijft de zeven belangrijkste vragen die de basis vormen voor de AR businesscase. Lees daarnaast in de whitepaper wat volgens TWNKLS de belangrijkste verschillen zijn tussen augmented reality (AR) en virtual reality (VR).

AR: De verbindende factor tussen de fysieke en digitale klantreis

“AR will change everything”.  Tim Cook twijfelt niet aan de impact van augmented reality. De CEO van Apple verwacht dat AR binnen enkele jaren net zo onmisbaar is als onze mobiele telefoon. Na het internet en social media ontwikkelt augmented reality zich zo tot het derde grote tech-platform met de kracht onze wereld te transformeren. Dankzij deze nieuwe technologie kunnen merken op zinvolle wijze aanwezig zijn op het snijvlak van de fysieke en digitale klantreis.

Waar social media mensen vaak isoleert, brengt augmented reality mensen volgens Cook juist bij elkaar, en biedt het échte meerwaarde in hun dagelijkse leven. Dit jaar gaat de miljardste‘AR-ready’ mobiele telefoon over de toonbank. Ook het aantal gebruikers en onderscheidende toepassingen groeit exponentieel. Lees in deze whitepaper hoe IKEA en Otolift trapliften AR hebben geïntegreerd in hun innovatiestrategie.

Hoe werkt AR?

AR voegt de fysieke en digitale wereld samen. Voor het ontwikkelen van een AR-interface moet je technisch gezien vijf stappen doorlopen:

  1. Herkenning
  2. Verbinding
  3. Visualiseren
  4. Interactie
  5. Integratie

Lees in de white paper wat elke stap inhoudt en wat het toepassingsbereik van een AR-interface is.

Acht manieren van het toepassen van AR in praktijk

De mogelijkheden die AR-technologie biedt zijn eindeloos. Deze whitepaper beschrijft acht manieren van hoe je AR kunt integreren in je innovatiestrategie:

  1. Product placement: plaats jouw product direct in de leefwereld van je klant.
  2. Een AR meettool: het nauwkeurig inmeten van bijvoorbeeld een traplift of verbouwing en daarnaast een scherpe offerte binnen een handomdraai.
  3. Guided selling: geef je klant een kijkje on de motorkap om het onderscheidend vermogen van jouw technologie aan te tonen.
  4. AR-guided tours: de Audiotour 3.0, alles wat je je gasten graag wilt vertellen, kun je nu gewoon laten zien in levensechte 3D visuals.
  5. Een 3D handleiding: neem je klant mee in een boeiende ontdekkingstocht langs alle functionaliteiten van je product.
  6. Een 3D magazine: maak de fysieke ervaring tastbaar en neem lezers mee in een interactief digitaal verhaal.
  7. AR portals: een augmented reality portal geeft je toegang tot een virtuele nieuwe wereld.
  8. Leadmanagement: leer je klanten steeds beter kennen via AR-interactie.
Over TWNKLS

Gedurende acht jaar pionierswerk in de AR-markt heeft TWNKLS, vanuit Rotterdam veel bedrijven begeleid bij hun eerste stappen in de wereld van AR. Van kleinschalige projecten tot wereldwijde benchmarks zoals het AR commerce platform: IKEA Place.

Jos Westerkamp