Download

Download
0
2.0k

Businesscase voor Digital Asset Management (DAM) maken? Gebruik dit vijf-stappenplan

Een Digital Asset Management (DAM) systeem zorgt ervoor dat jij en je marketingteam efficiënter en productiever kunnen werken. Maar hoe overtuig je het management voor het updaten of vervangen van je huidige digital asset management oplossing? Deze whitepaper biedt handvatten voor het maken van de businesscase voor DAM.

Maak de businesscase voor DAM

Deze whitepaper beschrijft hoe je in vijf stappen de businesscase voor het updaten of vervangen van een Digital Asset Management (DAM) systeem:

  1. Bouw een team van DAM supporters.
  2. Identificeer de zakelijke redenen voor DAM.
  3. Bepaal de ROI van DAM.
  4. Begrijp de belangrijkste verkoopargumenten.
  5. Maak de businesscase.
Een DAM-systeem, een belangrijke onderdeel van een moderne marketingstack

Een DAM-platform is een belangrijk onderdeel van een moderne marketingstack. Om gelijke tred te houden met de digitaliserende consument is het belangrijk om snel in te kunnen spelen op veranderende informatiebehoeften en contactvoorkeuren. Een DAM-systeem is de centrale contenthub voor interne en externe stakeholders. Hierdoor hebben alle betrokkenen altijd en overal toegang tot de meest actuele versies van je digitale assets. Dit stelt je in staat om snel te kunnen schakelen als een marketingcampagne aangepast moet worden.

In vijf stappen naar een businesscase voor DAM

Voor managers is het een uitdaging om de complexiteit van DAM te doorgronden en te bepalen waar de toegevoegde waarde is voor hun marketingorganisatie. Voor marketeers de taak om tot in detail te omschrijven wat het huidige proces tijdrovend, inefficient maakt en waarom nieuwe DAM-software dit probleem oplost.

In deze whitepaper worden vijf belangrijkste stappen omschreven voor het maken van de businesscase voor DAM. Overtuig je management van de toegevoegde waarde van DAM en beargumenteer waarom dit een belangrijk onderdeel is van je online marketingstrategie.

Lodewijk de Vries