Download

Download
0
1.6k

Checklist: Versnel de ROI op merkinvesteringen

Je medewerkers zijn merkambassadeurs, of ze zich er nu van bewust zijn of niet. Sommige staan meer in de spotlights en zijn het gezicht en de stem van je merk. Denk aan consultants, marketeers, customer succes, service- en verkoopteams, terwijl andere meer indirecte ambassadeurs zijn, zoals ontwikkelaars en financiële teams.

Alle medewerkers zijn cruciaal voor het succes van de branding van je bedrijf. Of het nu gaat om het verzenden van e-mails, het presenteren van verkooppraatjes, netwerken op een evenement of het ontwerpen van social media assets. Het is essentieel dat interne teams zijn afgestemd op de merkidentiteit en over de tools beschikken die ze nodig hebben om on-brand te blijven.

Checklist: De drie basisprincipes voor het verhogen van de ROI op merkinvesteringen

Hoe kunnen jij en je medewerkers helpen om de merkwaarde te verspreiden? Door het merk en de merkmiddelen op een efficiënte en consistente manier te gebruiken. Deze checklist focust op de drie belangrijkste basisprincipes voor het verhogen van de ROI op merkinvesteringen.

1. Eenvoudige toegang: Hoe je merk gebruikt en ingezet wordt

Veel medewerkers zijn fan van het merk waarvoor ze werken maar weten ze niet hoe ze dit merk goed moeten gebruiken in hun werkzaamheden. De meeste interactie die ze met het merk hebben, is wanneer ze verschillende brand assets produceren en hergebruiken. Dit kan variëren van het maken van voorstellen tot aan het schrijven van e-mails. Het is belangrijk om te evalueren hoe gemakkelijk het voor je medewerkers is om met je merk te werken. Lees in de checklist hoe je dit kunt doen.

2. Ondersteuning: Waarom elk touchpoint belangrijk is

Bij het bouwen en onderhouden van een merk zijn zelfs kleine details van belang. Het imago van een merk bestaat uit honderden onderling verbonden elementen. Een veelgemaakte fout is dat bedrijven zich concentreren op de best presterende brand assets en ogenschijnlijk kleinere details negeren. Lees in de checklist welke touchpoints vaak over het hoofd worden gezien bij merkmanagement.

3. Validatie: Het automatiseren van merkprocessen

Als je verantwoordelijk bent voor de algehele marketingstrategie en merkidentiteit van een bedrijf, kan het soms behoorlijk complex zijn om off-brand content te identificeren en je bewust te zijn van de fouten. Lees in deze checklist wat de voordelen van een documentmanagement-systeem zijn.

Simone van Beek - Heinen