Download

Download
0
1.2k
Channel: Data

De Chief Marketing Intelligence Officer (CMIO), het fundament van een moderne datastrategie

In 2017 voorspelde Gartner dat CMO’s meer in nieuwe technologie zouden gaan investeren dan CIO’s. Velen waren sceptisch, maar vandaag de dag spendeert de CMO niet alleen meer in IT, het marketingbudget is ook harder gegroeid dan het IT-budget. Databasemanagement wordt een steeds belangrijker onderdeel van het takenpakket van de CMO. Dit leidt ertoe dat je de rol kunt herdefiniëren naar Chief Marketing Intelligence Officer (CMIO). Lees in dit eBook wat deze nieuwe rol inhoudt en wat de impact is op je marketingorganisatie.

De CMIO als het fundament van een moderne datastrategie

De CMIO speelt een prominente rol in het ontwikkelen en uitvoeren van een moderne datastrategie, een belangrijk speerpunt hierbij is het centraliseren van klantdata en het creëren van een 360-graden klantbeeld. Dit eBook biedt handvatten en gaat onder andere in op:

  • De belangrijkste uitdagingen bij het centraliseren alle klantdata en het creëren van een 360-graden klantbeeld.
  • Wat de toegevoegde waarde van moderne datawarehouse-technologie is.
  • De vier belangrijkste datasets voor een moderne marketingstrategie.
De Chief Marketing Intelligence Officer (CMIO)

Andrew Stephen, Hoogleraar marketing aan de Saïd Business School (onderdeel van de Oxford universiteit), verwoordt het als volgt: “Het werk van een CMO is nu complexer. De uitgaven voor technologie binnen marketing nemen in hoog tempo toe. Er is behoefte aan meer tech-savvy en data gedreven marketeers, evenals creativiteit en strategisch denken.

Het verlangen naar een omnichannel klantbeeld wordt steeds groter en moderne marketingteams zoeken naar nieuwe manieren om hun marketingtechnologieën met elkaar te koppelen. Dit brengt de nodige uitdagingen met zich mee om alle silo’s te doorbreken en een integraal klantbeeld te creëren. De CMIO is dé leider in deze transitie. Hoe je dit als CMO doet lees je in dit eBook.

De vijf voordelen van cloud datawarehouse-technologie

Traditionele datawarehouse-systemen zijn onvoldoende in staat om aan de moderne marketing- en databehoeften te voldoen. De complexiteit, het volume en de verscheidenheid aan data is in de afgelopen jaren exponentieel toegenomen. Het eBook beschrijft de belangrijkste voordelen van moderne datawarehouse-technologie in de cloud. De volgende vijf voordelen worden omschrijven:

  1. Met een cloud datawarehouse heb je één centrale databron voor al je klantdata.
  2. Je bent in staat om betere en analyses te maken van hoge kwaliteit.
  3. Het managen van de verschillende inkomende- en uitgaande datastromen is minder complex.
  4. Cloud-data is altijd en overal beschikbaar, hierdoor kun je data makkelijker en sneller delen.
  5. Het bespaart kosten.
De vier belangrijkste datasets voor de moderne marketeer

Het bouwen van een datawarehouse die alle datastromen binnen je bedrijf samenvoegt, kan ontmoedigend lijken, maar het hoeft niet zo te zijn. Het implementeren van cloud-technologie is in het begin complex en tijdrovend maar bespaart op de lange termijn veel tijd bij het verzamelen van klantdata. Dit eBook beschrijft de vier belangrijkste datasets voor een goede start

  1. CRM data.
  2. Marketing automation data.
  3. Paid media data.
  4. Loyalty en retentie data.
De toegevoegde waarde van een cloud datawarehouse voor marketeers

Moderne datawarehouse-technologie helpt je bij het transformeren van je marketingteam naar tech-savvy en data gedreven marketeers. Dit eBook beschrijft de belangrijkste voordelen, waaronder:

  • Je bent in staat om een 360-graden klantbeeld te maken.
  • Personalisatie ligt binnen handbereik door een holistische kijk op klantdata.
  • Je bent zelf in staat om rapporten en analyses te maken zonder tussenkomst van engineers.
What’s next?

Naarmate de rol van marketing verschuift van cost- naar profit center, is het benutten van het potentieel van klantdata nog nooit zo belangrijk geweest. De verschillende gegevensstromen die elk nieuw touchpoint genereert kan overweldigend zijn. Lees in het eBook hoe je controle krijgt over je datastromen.

Inhoud
  • Het herdefiniëren van de rol van CMO
  • De groeiende rol van marketing
  • De opkomst van cloud datawarehouses voor marketing
  • De vier belangrijkste datasets voor de marketeer
  • Wat de toegevoegde waarde van een cloud datawarehouse is voor marketeers
  • Een 360-graden klantbeeld: Rue Gilt Groupe
  • Meer te weten komen

Michael Nixon